Gran Turismo 6 heeft voor het eerst in de franchise microtransacties en dat is eigenlijk vrij ongebruikelijk voor een full game van Sony en hierover ontstond dan ook commotie. Gisteren hebben we in een bericht de microtransacties al nader toegelicht en nu heeft ook Sony een reactie gegeven.

Dat gebeurde via Ken Chan (product manager SCEA) die reageerde op iemand die stelde dat Polyphony Digital naar zijn idee nooit de gameplay van een Gran Turismo game zou aanpassen zodat het meer aan zou sluiten op microtransacties en hierop kreeg hij bevestiging.

Chan gaf aan dat de microtransacties bedoeld zijn om de game meer toegankelijk te maken voor spelers die continu bij de meer dan 1200 auto’s en updates van de game willen komen, maar die niet voldoende tijd hebben om dat allemaal via het doorspelen van de carrière modus kunnen unlocken.

“You are correct! We’re trying to make the game more accessible for those who wants to have instant access to the 1200+ cars and upgrades, but don’t have the time to invest heavily into the career mode.”

Hij voegde hier nogmaals aan toe dat de voortgang en de flow van de carrière modus nog steeds precies hetzelfde is als in de voorgaande delen. Kortom, de microtransacties besparen tijd voor iedereen die daar niet genoeg van heeft.

“The progression and flow of career mode remains the same where you can earn currency and unlock cars. It’s an optional time saver for instant access.”