Dying Light is momenteel in ontwikkeling bij Techland en ondanks dat het om zombies draait weet deze studio er een interessante draai aan te geven. Overdag zijn de zombies traag zoals je gewend bent, maar zodra het nacht wordt veranderen ze in levensgevaarlijke en razendsnelle monsters. Dat concept gemixt met free-running gameplay dat enigszins doet denken aan Mirror’s Edge en voilá, je hebt een veelbelovende game in ontwikkeling.

Dat is althans op basis van de informatie, video’s en natuurlijk het in actie zien van de game op de E3. Lees hier onze preview. Naast dat het een spannend avontuur lijkt te worden breidt Techland de algehele gameplay ook aanzienlijk uit ten opzichte van hun vorige games. De game bestaat uit een open-wereld en deze zit boordevol content dat je je er een lange tijd mee kunt vermaken. De game is dan ook op z’n minst 3 keer zo groot dan de vorige open-wereld games van Techland.

Dat levert ook een behoorlijke speelduur op, want de game is goed voor 30 tot 40 uur aan gameplay. Dit vertelde producer Tymon Smektala in een interview aan Gamingbolt.

“It’s so big that it easily supports 30-40 hours of gameplay, it is the biggest and most ambitious game world we’ve ever created. To put that in perspective – it’s at least 3 times as big as our previous open world project, and it’s way more dense because in Dying Light you can go nearly anywhere.”