Het is tegenwoordig een gewoonte geworden voor uitgevers om hun ontwikkelaars na de release van hun originele product alsnog extra content te laten ontwikkelen in de vorm van (betaalde) DLC. From Software denkt hier heel anders over. Zij brengen hun game liever uit compleet met alle content die het hartje van de fans sneller laat slaan.
Voor de eerste Dark Souls is er nog gekozen voor DLC, namelijk Artorias of the Abyss. Maar voor Dark Souls II hoef je maar één keer te betalen om zo de complete ervaring te krijgen, aldus Takeshi Miyazoe.
“For Dark Souls 2, we don’t even expect any additional downloadable content because we want to deliver a full game, the full experience, to fans who purchase the package from day one.”
Het is goed om te weten dat er nog ontwikkelaars zijn die ervan overtuigd zijn dat het beter is om direct een goed product af te leveren in plaats van dit in etappes te doen en de gamer er ook nog eens voor te laten betalen.
Als dat waar is, chapeau. Zo hoort het ook. Bij battlefield en cod begrijp ik het enigszins, 20 extra maps in die 60 euro is nog een beetje teveel van het goede..
Zoals het hoort!!
Alsof andere developers hun games incompleet afleveren, ik vind Assassin’s Creed 4 bv. gewoon compleet, de DLC die zij toevoegen zijn puur extra kostuums en extra missies die buiten het verhaal van de originele game vallen.
Hèhè eindelijk iemand die het snapt
Zo hoort het!
Kijk, hier mogen uitgevers en ontwikkelaars nog iets van leren! En idd, zoals @derage88 al zegt, games zijn meestal al compleet. Zie Forza 5, lekker auto’s apart houden voor DLC.
Gelukkig!
Zo hoort het te zijn en niet zoals bij BF4. Je krijgt 6 online mappen en daarna mag je voor 4 mappen DLC 14,99 betalen!
@D92V: nou nee? Bij bf3 werd China rising beschikbaar voor verkoop gemaakt bij launch, tenzij je m hebt gepreordert. Dat vind ik gewoon erg vies.
Thats the way i like it
Prima. De DLC van deel 1 was leuk maar voegde weinig toe aan het verhaal.
Latten er meer volgen ik haat DLC zo erg
Grappig dat iedereen dit zo geweldig vindt, aangezien als we de klok een paar jaar terugdraaien ze ook aankondigden dat dark zoals nooit dlc zou krijgen.
@Naam…:
Dat vindt ik wel anders, het duurde een jaar voordat de DLC uit kwam en het was ook nooit echt de bedoeling. Het spel werd nou eenmaal zo’n ( onverwacht ) succes en mensen wilde meer, en uiteindelijk hebben ze het dus gedaan.
Denken jullie niet dat het ook iets te maken heeft met het einde van de last generation consoles? Ik bedoel: ze brengen DSII nog uit op PS3 en keren het dan de rug toe om te ontwikkelen voor PS4…ze brengen het leuk, maar volgens mij is dat de reden.