http://www.psx-sense.nl/images/file/img_52e114945acc0.jpg

Eerder konden we op de site melden dat Tomb Raider: Definitive Edition voor de PS4 op een framerate zou lopen van 30FPS, maar de vork lijkt anders in de steel te steken. Het doel was namelijk om de game op een minimum framerate te krijgen van 30FPS op 1080p, dit betekent dus niet dat Tomb Raider gelocked is op 30FPS.

Sterker nog, heel veel scenes van de game zijn gewoon in 60FPS op de PS4, terwijl de Xbox One het wel met minder moet doen, die loopt gemiddeld op 30FPS. Ook met Tomb Raider wordt het dus weer duidelijk dat de PS4 krachtiger is dan de tegenhanger, Xbox One.

“Uh, no, I mean, you’re seeing it right here. So, there definitely, you know, one of the things that people had asked, they had heard various quotes, actually heard some misquotes, our goal from the beginning was always to be 1080p gameplay at 30 frames per second minimum.

“Some people have taken that and misconstrued like, ‘Oh, it’s locked to 30!’ Actually, no, it’s literally, the game was always from the beginning, our absolute requirement was gameplay at 1080p and minimum 30 frames per second. And anything past that was gravy. That’s the kind of game we are, the kind of world we are, and as you’re sitting here looking at it, like we said on the PS4, this is running at 60.”