Er is een nieuwe update uitgebracht voor de PS4-game Killzone: Shadow Fall. Deze nieuwe patch brengt een aantal opvallende veranderingen met zich mee. De patch draagt versienummer 1.09 en brengt onder andere een ‘campagne hint systeem’ naar de game voor spelers die af en toe zich verdwaald voelen en niet weten wat ze moeten doen. Het multiplayer menu is ook op de schop gegaan en is nu iets overzichtelijker, aldus ontwikkelaar Guerrilla Games.
Een opvallende toevoeging is de mogelijkheid om de campagne vast te zetten op 30FPS, dit is toegevoegd voor diegene die liever speelt zonder verschil in het aantal frames per seconde. Van origine is de game gewoon ‘unlocked’ en dit zorgt ervoor dat de FPS kan schommelen tussen de 30 en 60.
De patch is nu live.
-Campaign hint system to help players
-Mortally wounded enemies no longer show red crosshair
-Improved multiplayer menu
-Clan tags for clans created on shadowfall.killzone.com
-Option to lock at 30fps in campaign
-All checkpoints are now saved to disk
grappig dat ze alles wat mensen vragen voor mercenary stoppen in shadowfall beetje jammer
-Campaign hint system to help players
-All checkpoints are now saved to disk
Dat zijn wel twee toevoegingen waar ik heel blij mee ben. Eindelijk niet per se een hoofdstuk uit hoeven spelen, maar ook tussendoor kunnen stoppen.
Dat van die 30 fps snap ik niet helemaal. Waarom zou je dat doen?
@Yeroon: Sommige mensen vinden het fijner om met een constante FPS te spelen, het schommelen in FPS kan merkbaar zijn en vervelend. Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit 😉
@Yeroon: Omdat je hersenen 2 dingen merken. Lage framerates en drops. Drops worden dan ook ervaren als lage framerate terwijl dit vaak niet het geval is.
Dit komt omdat je hersenen zich aanpassen. Ga maar eens 120 op de snelweg rijden. Als je na 5 minuten ineens 70 gaat, voelt dat heel langzaam aan. Als jij vanaf het begin 10 km/h hebt gereden en dan ineens 70 gaat ervaar je het als snel. Dat komt omdat je hersenen zich instellen op je snelheid. Ditzelfde doen je hersenen met framerate. Als je 120 fps hebt en die dropt naar 30 dan zul je dit merken dat het langzaam gaat. Maar als jij constant op 30 speelt heb je dit probleem niet.
@Yeroon: ik heb liever een stabiele 30fps dan iets wat constant fluctueert tussen 30 en 60 bv. dat stoort erg.
Ik zou niet fatsoenlijk een shooter kunnen spelen als het constant voelt alsof je game trager en sneller loopt (ook al is het optisch).
@Denders: Als je 220 rijdt en dan afremt naar 200 is dat ook langzaam :/
Volgende keer maar gewoon weer aan de snelheid houden…
op pc heb ik er meer last van als er geen constante framerate is, of framedrops.
van 400 naar 70 bijvoorbeeld.