Elk jaar ligt er een nieuwe FIFA of Call of Duty titel in de winkels. Het zijn van die zekerheden in gaming, maar Rockstar Games en uitgever Take Two doen daar niet aan. Zeker niet met de Grand Theft Auto serie zo benadrukt Strauss Zelnick tegenover MCV. De CEO blijft bij zijn standpunt en geeft aan dat het geweldig is dat consumenten (lees: gamers) uitkijken naar hun titels net als een nieuwe James Bond film. Hun doel is om franchises neer te zetten die altijd blijven.

“It is great that consumers anticipate our titles, like they anticipate the next James Bond film. Our goal is to create permanent franchises.”

Het is een strategie die al jaren werkt voor de uitgever, want dat bleek maar weer eens bij Grand Theft Auto V die sinds september vorig jaar al 32,5 miljoen keer verscheept is. Een uitzonderlijke prestatie volgens Zelnick die ook ziet dat consumenten vaker op een lange termijn geld investeren om hun ervaring te verrijken, zoals in GTA Online en downloadable content.

Het gaat mede door Grand Theft Auto V en NBA2K14 op rolletjes momenteel bij de uitgever, maar wij zijn toch meer benieuwd naar wanneer die nieuwe titel van Rockstar Games wordt aangekondigd en wat het zal zijn. Een nieuwe Red Dead Redemption of iets totaal nieuws? Of toch een PS4 versie van Grand Theft Auto V? Kom maar op.