Hideo Kojima kreeg de afgelopen weken nogal wat kritiek over zich heen toen bekendgemaakt werd dat het hoofdverhaal van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes niet langer dan twee uur in beslag zou nemen. Ergens is dat logisch, aangezien Ground Zeroes eigenlijk niet meer is dan een proloog op het echte werk, dat in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain aan de oppervlakte zal komen. Toch blijft die korte speelduur wrang aanvoelen; je dient immers geld neer te tellen voor een veredelde demo.
Het spreekt voor zich dat gamers ongerust waren, maar Kojima heeft de fans nu gerustgesteld. Het wandelende genie liet in een interview met Game Informer optekenen dat The Phantom Pain voor iedereen speelbaar zal zijn, ook voor mensen met weinig tijd. Het spel bevat zowel lange als korte missies en kent een episodische structuur. Als je alle facetten van de game echter optelt, zal je merken dat het verhaal van The Phantom Pain “enorm” is. Wij zijn alvast heel erg benieuwd naar het resultaat.
“When you put it all together it creates a huge story.”
Ik had ook niks anders verwacht. Ik wil de releasedatum weten.
Hij heeft het er maar druk mee om al de geruchten omtrent mgs de wereld uit te helpen.
pls take my money Kojima
Ik twijfel of ik Ground Zeroes moet halen…
Ook van begin december 2013…
http://www.examiner.com/article/metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-director-talks-release-date-and-ps4-saleshttp:
”It looks like we’ll be able to release The Phantom Pain around the time that the PlayStation 4 becomes widely adapted.”
”The main game –The Phantom Pain – is extremely massive and is still going to take a while. I discussed the situation with the marketing team and after much deliberation decided at least to let people play the prologue.”
@Seeitoldya:
zo of niet hahaha las het artikel en dat schoot ook gelijk in mijn hoofd.
Hele marketing/charme offensief.
@Redrum83:
inderdaad zeg, hoeveel berichten heeft Kojima nu al naar buiten gebracht alleen maar om geruchten te ontkrachten en de hype hoog te houden… ik ben serieus de tel kwijt haha
Moet ground zero halen om de verhaal lijn van phanthom of pain te begrijpen of zijn het twee aparte verhalen???
@leroy: Het gaat veel verder dan dat.. ik raad je aan de mgs collectie te kopen en het te spelen.
@WJayW: zeker! laat het maar zien toch? praatjes in de game industrie kennen we onderhand wel..
een HUGE STORY in a VERY BIG HUGE STORY!
Ik ben er klaar voor!
Even serieus… het al gehele verhaal van de MGS reeks is al zo diep en groots!
Vele verbindingen tussen diverse personages. De al gehele oorlog tussen diverse groepen. Dit deel zal weer een deel van de nog niet vertelde verhaal speelbaar maken!
@leroy: als je een splinter van het algehele verhaal wilt spelen dan moet je beide delen spelen!
MGS 1 – Pracht game met een mooi en verrassend verhaal!
MGS 2 – Beetje een voort boduren op MGS 1, verhaal is minder maar de game is geweldig!
MGS 3 – Geweldige game met een geweldig goed verhaal! en als je de game speelt NA MGS12 dan zie je opeens zoveel verbindingen tussen de diverse games!
aan alles is zoveel gedacht! zo veel detail van alle personages. de achtergrond informatie van alle personages. waarom ze nou zijn geworden zoals ze in de game zijn. de verbindingen. de Revolutie van Revolver Occelot. Wie is Adam in MGS3? wat is het verschil tussen The Boss? Big Boss? en waarom is Naked Snake niet de zelfde personage als Solid snake? Ect…. ik kan door blijven gaan!
het algehele MGS universum is het beste universum van een game reeks!
Ik hou er van!