Hideo Kojima kreeg de afgelopen weken nogal wat kritiek over zich heen toen bekendgemaakt werd dat het hoofdverhaal van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes niet langer dan twee uur in beslag zou nemen. Ergens is dat logisch, aangezien Ground Zeroes eigenlijk niet meer is dan een proloog op het echte werk, dat in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain aan de oppervlakte zal komen. Toch blijft die korte speelduur wrang aanvoelen; je dient immers geld neer te tellen voor een veredelde demo.

Het spreekt voor zich dat gamers ongerust waren, maar Kojima heeft de fans nu gerustgesteld. Het wandelende genie liet in een interview met Game Informer optekenen dat The Phantom Pain voor iedereen speelbaar zal zijn, ook voor mensen met weinig tijd. Het spel bevat zowel lange als korte missies en kent een episodische structuur. Als je alle facetten van de game echter optelt, zal je merken dat het verhaal van The Phantom Pain “enorm” is. Wij zijn alvast heel erg benieuwd naar het resultaat.

“When you put it all together it creates a huge story.”