Watch_Dogs draait om het hacken van allerlei objecten om zo je doel te bereiken en naast dat dit in de singleplayer van fundamenteel belang is kent de game ook een multiplayer waarin dit een ferme rol speelt. De multiplayer is zo opgezet dat het naadloos aansluit op de singleplayer ervaring, dus het kan zomaar zijn dat als je bezig bent met een missie dat je bemoeienis krijgt van een andere speler.

Een realistische situatie als je bedenkt dat je niet de enige in Chicago bent die over uitermate handige hacking-skills beschikt. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet gestoord wilt worden (hoewel daar restricties in zijn) en dat je de singleplayer liever in je eentje beleeft. Dat kan, want Ubisoft heeft bevestigd dat de multiplayer integratie in de singleplayer uit te schakelen is waardoor je hier zelf de keuze voor hebt.

“All the online activities are just part of the menu. They’re a choice. But if someone is not into that…, they can totally turn it off.”

“There’s also something important called the shield. If someone comes into your game, they can’t come in right after so you can’t be spammed in that way — unless you become aggressive and you start going into other people’s games. Then you really become available. But it’s just a player choice in the end.”

Naast dat de multiplayer/singleplayer naadloos in elkaar is geïntegreerd is er ook nog een free-roam modus waarin je tot 8 man los kunt gaan. Dit bevestigde Ubisoft op Twitter.