Watch_Dogs wordt ontwikkeld door Ubisoft Montreal en werd voor het eerst aan ons getoond op de E3 van 2012. In de meest recente editie van Edge geeft creative director Jonathan Morin echter aan dat zij dat oorspronkelijk helemaal niet van plan waren. CEO van Ubisoft, Yves Guillmot, zou druk op het team hebben uitgeoefend om dit voor elkaar te krijgen. Morin vertelde dat ze toen zelf nog geen idee hadden hoe de PS4 en Xbox One eruit zouden gaan zien en wat die allemaal zouden kunnen, zoals je hieronder ook kan lezen.

“They forced us to go at E3 2012,”[…]”We didn’t know what the hell those new consoles would be, so Watch Dogs really has worked on [seventh]-gen systems since the start. But we always pushed the ideas, the design, the core of Watch Dogs in such a way that we felt it would fit well with what we thought would be the future of games.”

“Yves was the one who wanted us to go at that E3, even though we felt it was a bit early, and in the end I think he was right.”

De uitspraken van Morin komen kort nadat je hier recent een video kon bekijken waarin het er toch op leek dat de game momenteel grafisch moet onderdoen voor de versie die destijds in 2012 aangekondigd werd. Of het een met het ander te maken heeft blijft echter onbeantwoord en dus kunnen we daarover enkel blijven speculeren. Ubisoft zelf heeft al eerder ontkend dat er sprake zou zijn van een grafische downgrade. Op 27 mei kunnen we dan zelf een oordeel vellen als Watch_Dogs eindelijk in de winkels ligt.