Call of Duty: Ghosts heeft een nieuwe patch gekregen voor de PlayStation 4 versie van de game. Anders dan normaal is deze patch idioot groot en weegt een schokkende 1.7GB. De vraag die vervolgens rest is: waarom? Normaal gesproken zouden we nu een ellenlange lijst moeten krijgen met opgeloste zaken en eventueel nieuwe toevoegingen. Helaas is het rapport… vrij kort.

‘Fixed a crash that could occur at the start screen, if you started downloading Onslaught before launching the game’. Dit is de enige zin die op het hele rapport te lezen is. Op Reddit heeft Activision inmiddels aangegeven dat ze ook geen licht kunnen schijnen op deze patch. Ze zeiden namelijk het volgende:

“Unfortunately we don’t have information on why the patches are the sizes that they are. Most of the details are included in the patch notes, I know the notes released today were a bit small, we’re sorry to say we wouldn’t have the full details as to why a patch focused on stability was so large.

All patches, and patch notes are released by the studio, Infinity Ward. We apologize you’ve had to download so many files lately, multiplayer on Ghosts is one of the most popular features in the game, the development studio releases updates to help improve its performance.

File size varies by platform, PS4 and Xbox One will typically be larger than its predecessors since their hardware differs from the previous generation platforms. Newer consoles are able to handle more, be it improved graphics, or even support for Ground war, so when patches/games are released for these newer platforms more data is required.”

De community is niet helemaal overtuigd van dit excuus en waarschijnlijk is er meer aan de hand dan gewoon een simpele fix. Heeft het soms iets te maken met het aankomende Devastation pakket? Wie weet, in elk geval houden we jullie op de hoogte.