De keuze tussen goed en slecht. Een vaker voorkomend thema in games en niet in de laatste plaats in de inFAMOUS-serie. De held (of anti-held) uit de eerste twee delen, Cole MacGrath, komt in het einde van deel 2 voor een onmogelijke keus te staan die zijn lot en daarmee dat van de mensheid bepaalt. Sucker Punch liet vorig jaar al optekenen dat zij verrast waren dat de meerderheid van de spelers, zo’n tachtig procent, voor het ‘goede’ einde kozen. Zij hadden namelijk gedacht dat de meesten voor het ‘slechte’ eind zouden kiezen, omdat kwaadaardig zijn nu eenmaal meer voldoening schept.

Niets bleek dus minder waar en ook al ligt het nieuwste deel op dit moment nog niet in de winkels, toch is er aan de hand van de trophy-gegevens opnieuw een indicatie te geven. En het is niet anders dan bij inFAMOUS 2 het geval was. Opnieuw kiest zo’n tachtig procent ervoor om goede daden te verrichten, waar zo’n twintig procent het slechte pad op gaat:


Het zullen nu voornamelijk nog journalisten zijn die inFAMOUS: Second Son aan het reviewen zijn of wellicht gelukkige werknemers van Sony of Sucker Punch zelf. En een deel van de percentages overlappen elkaar omdat spelers beide paden belopen, maar toch geeft het een aardig beeld. Welke kant kies jij aanstaande vrijdag als je het spel gaat spelen?