De eerste twee inFAMOUS delen draaiden om Cole MacGrath, maar nu inFAMOUS: Second Son is verschenen wijken we daar vanaf. In de laatste telg in de franchise stappen we immers in de schoenen van Delsin Rowe en daarbij vertelt de game ons ook een ander verhaal, hoewel dit wel gebaseerd is op de gebeurtenissen uit de vorige twee delen.

Toch kan Sucker Punch werkelijk alle kanten op met de franchise en dat geeft de ontwikkelaar ook de mogelijkheid om nieuwe periodes in tijd aan te doen evenals totaal andere locaties. Vanuit dat opzicht zou de inFAMOUS franchise een soort Assassin’s Creed benadering krijgen, bij die games is het immers ook keer op keer een verrassing waar het zich afspeelt.

Iets waar producer Nate Fox het wel mee eens is toen hem dit werd gevraagd in een interview met OPM.

“Yeah, that’s a great example. Those games have that feeling. Spiritually, like Bioshock to Bioshock Infinite, there’s not really a lot of overlap in those games but you can tell they’re the same.”

inFAMOUS is in ieder geval breed genoeg om het zo gek te maken als ze zelf willen en dat geeft best interessante toekomstperspectieven voor de franchise.

“That’s a good curse to be saddled with. inFamous is a really broad concept – an everyday person gets powers and decides if they want to use them for good or evil. That could be anybody of any age, any gender, any time, any country. It’s as wide open as superhero fiction.”

“This is Delsin’s story, it’s in a new city with new powers. His journey is the point. Cole’s story was those other games. In the future there could be other inFamous games about completely different characters.”