Ubisoft heeft een FAQ vrijgegeven rondom Watch_Dogs die door AllGamesBeta online is gedeeld en hieruit halen we een hoop nieuwe interessante informatie. Voor jouw gemak de belangrijkste details hieronder even opgesomd.

  • De game bevat een dag- en nachtcyclus en de tijd van de dag is niet scripted.
  • Er zijn diverse weersituaties in de game, dit varieert van zonnig en kalm tot storm- en regenachtig. Wind, regen, mist en wolken kennen allemaal hun eigen graden van intensiteit en zijn allemaal systematisch.
  • Elke NPC heeft eigen unieke kwaliteiten en daarmee onderscheiden ze zich van een ander.
  • Er zijn meer dan 3000 verschillende character kits en een bijna oneindige unieke profiler mogelijkheden waardoor characters willekeurig samen worden gesteld.
  • Het aantal NPC’s varieert op basis van de tijd van de dag en de locatie. Midden op de dag zal het op straat drukker zijn dan in de nacht. De NPC’s volgen ook patronen die we in het werkelijke leven ook zien. Daarnaast is het centrum van Chicago altijd een stuk drukker dan het industriële gedeelte. Het voornaamste waar Ubisoft de focus op heeft gelegd is het creëren van een wereld die aanvoelt zoals je dat in werkelijk ook zou aanvoelen.
  • Iedere NPC is te hacken. Gebaseerd op hun profiel is er een variatie aan hack mogelijk. Ook is het mogelijk om elementen in de wereld te hacken om zo het gedrag van NPC’s er omheen te beïnvloeden.
  • Chicago bevat in-game zes districten. Elk district kent een eigen look en vibe alsook verschillende NPC types.
  • Er zijn in totaal 75 verschillende voertuigen. Dit loopt uiteen van motoren en auto’s tot SUV’s, luxe auto’s, sportauto’s en nog veel meer. Allen kennen ze eigen realistische physics.
  • De game bevat meer dan 100 hacks.

Klinkt goed dus. Het is vooral dat Ubisoft de focus naast het hacken heeft gelegd op het creëren van een open wereld die zo realistisch mogelijk aanvoelt en over twee maanden zullen we het zelf mogen gaan ervaren. Bekijk hier nog de nieuwste trailer en hier de nieuwste screenshots.