Ubisoft heeft een FAQ vrijgegeven rondom Watch_Dogs die door AllGamesBeta online is gedeeld en hieruit halen we een hoop nieuwe interessante informatie. Voor jouw gemak de belangrijkste details hieronder even opgesomd.
- De game bevat een dag- en nachtcyclus en de tijd van de dag is niet scripted.
- Er zijn diverse weersituaties in de game, dit varieert van zonnig en kalm tot storm- en regenachtig. Wind, regen, mist en wolken kennen allemaal hun eigen graden van intensiteit en zijn allemaal systematisch.
- Elke NPC heeft eigen unieke kwaliteiten en daarmee onderscheiden ze zich van een ander.
- Er zijn meer dan 3000 verschillende character kits en een bijna oneindige unieke profiler mogelijkheden waardoor characters willekeurig samen worden gesteld.
- Het aantal NPC’s varieert op basis van de tijd van de dag en de locatie. Midden op de dag zal het op straat drukker zijn dan in de nacht. De NPC’s volgen ook patronen die we in het werkelijke leven ook zien. Daarnaast is het centrum van Chicago altijd een stuk drukker dan het industriële gedeelte. Het voornaamste waar Ubisoft de focus op heeft gelegd is het creëren van een wereld die aanvoelt zoals je dat in werkelijk ook zou aanvoelen.
- Iedere NPC is te hacken. Gebaseerd op hun profiel is er een variatie aan hack mogelijk. Ook is het mogelijk om elementen in de wereld te hacken om zo het gedrag van NPC’s er omheen te beïnvloeden.
- Chicago bevat in-game zes districten. Elk district kent een eigen look en vibe alsook verschillende NPC types.
- Er zijn in totaal 75 verschillende voertuigen. Dit loopt uiteen van motoren en auto’s tot SUV’s, luxe auto’s, sportauto’s en nog veel meer. Allen kennen ze eigen realistische physics.
- De game bevat meer dan 100 hacks.
Klinkt goed dus. Het is vooral dat Ubisoft de focus naast het hacken heeft gelegd op het creëren van een open wereld die zo realistisch mogelijk aanvoelt en over twee maanden zullen we het zelf mogen gaan ervaren. Bekijk hier nog de nieuwste trailer en hier de nieuwste screenshots.
Gepreorderd. Hopen dat het niet teleurstelt.
Met multi-generatie games ben ik op mn hoede, ze kunnen wel het maximale uit de last-gen halen, maar wat betekent dat voor de current-gen?
Klinkt goed! Dese game gaat nog steeds een topper worden!
Ik wacht nog heel even af met preorderen, waarschijnlijk word ’t voor de PS4 maar wil nog even zeker weten wat de verschillen worden tussen de platformen ed.
Ik heb deze al gepreordert voor ps4 !!!.
En ik twijfel niet aan deze game !
weet iemand hoeveel voertuigen dus voornamelijk auto’s, motoren
san andreas had (niet de vliegtuigen meetellen, de hovercraft en de speciale ook niet)
en gta V?
want volgens mij zijn 75 voertuigen wel veel voor mijn gevoel
Voor mijn gevoel lijken 75 heel weinig
@tyger1: hier precies het zelfde,
@rusty: 257 voortuigen in totaal!
http://m.ign.com/wikis/gta-5/Vehicles
Kom maar met die game!
NPC’s?
@80.252.84..xxx:
NPC = Non-player character
@Mausie: Groot gelijk 🙂
Nice dat is al goed nieuws
@Senor el Tigre:
bedankt man 😀
reden van downgrade is volgens mij gameplay prioriteit. ik denk dat als ze alleen maar aan de graphics hadden gewerkt, dan was er niks overgebleven van de game. tuurlijk is het jammer dat die game er niet meer zo uitziet zoals prototype van de E3. maar ja, ik denk dat de meeste gamers hem sowieso gaan kopen door het interessante verhaal en gameplay.
als ze eerder wisten dat de ps4 zou komen, dan hadden we die downgrade probleem niet eens. dan hadden ze genoeg tijd om die shit te tweaken speciaal voor de ”next gen”
@moes: jij heb m al?
Wat bedoelen ze met dat de tijd van de dag niet scripted is. Dat de gebeurtenissen van die dag niet op bepaalde tijden zijn? Of bedoelen ze ermee dat het met de echte tijd is ofzo? ik begrijp het niet zo goed 😛 En waar moet ik aan denken bij dat elke character uniek is?
Klinkt allemaal prachtig in ieder geval.
@moes:
En Xbox kan hem op dat niveau zeker niet meedraaien.
Puur Playstation specs, denk ik dat WD er beter uit had gezien..
Gaat hem halluuuhhh!!
@217.121.189.xxx:
Trouwens mijn argument is fout, het is een Multi-Gen..