Nu de release van Watch_Dogs steeds dichterbij komt verschijnen er geregeld nieuwe details. Vorige week brachten we jullie al de nodige nieuwe details en daar kunnen we er vandaag weer een leuk aantal aan toevoegen. Net zoals de vorige keer hieronder een opsomming van de nieuwe informatie die deels via creative director Jonathan Morin op Twitter bekend is gemaakt.

  • De framerate van de PS4 versie is op dit moment erg stabiel (vroege versie)
  • De game ziet er erg goed uit op de PS3. Kortom, de game komt goed mee met de grafische PS3 standaard
  • De CGI in de game wordt verzorgd door een team dat hier al sinds het begin van het project mee bezig is
  • Je zult pawn shops kunnen overvallen. Hier kun je het nodige geld halen, maar je verliest door een overval wel reputatie
  • NPC’s doen meer dan alleen rondlopen, dingen bekijken/onderzoeken of vechten
  • Je kunt diverse dingen hacken tijdens het spelen en dit gaat zelfs zover dat je NPC’s voor je kunt laten werken
  • De AI in Watch_Dogs is een stuk geavanceerder dan andere open-wereld games, want de kettingreactie door wat er gebeurt is meer complex
  • Auto’s bevatten een cockpit view
  • Normale vijanden kun je doden met twee tot drie kogels of een headshot, maar zwaardere vijanden zullen beter beschermd zijn
  • De stad is groot, maar niet omdat het een grote stad wil zijn. De diepte en dichtheid van de stad qua ervaring is belangrijker
  • Een online invasie van andere spelers kan resulteren in een 20 tot 30 minuten durende achtervolging

Watch_Dogs verschijnt 27 mei voor de PlayStation 3 en PlayStation 4 evenals andere platformen.