Het verschil in resoluties tussen multiplatform games bij de PlayStation 4 en Xbox One is nog steeds niet over. We kunnen zo een aantal games opnoemen waarbij de versie voor Sony´s nieuwste console op native 1080p kan draaien terwijl diezelfde titel een maximale resolutie haalt van 900p op Microsoft´s console.
Assassin´s Creed IV: Black Flag van Ubisoft was zo´n geval en nu is er nog een game van de Franse uitgever waarbij dit ook ter sprake is. Morgen verschijnt Trials: Fusion en de day-one patch zal ervoor zorgen dat de game speelbaar is in 1080p.
De Xbox One versie kan maximaal op 900p draaien na een soortgelijke patch. Anders was het zelfs 800p geweest. Qua framerate (60 fps) verschillen de versies niet. Het blijft toch opvallend dat nu maanden na de lancering van beide consoles dit nog steeds voorkomt.
>> Het blijft toch opvallend dat nu maanden na de lancering van beide consoles dit nog steeds voorkomt.
Vind je? Als de PS4 nu gewoon meer performance biedt dan de Xbox One, is dit niet opvallend – dit is dan gewoon logisch.
De ps4 draait tenminste in native 1080p. Niet dat het een verschil zal maken voor veel mensen.
je kan het spel nu al kopen.
ik heb zojuist de game gekocht bij gamemania.
mooie game 😉
@5.178.65..xxx: Ik denk dat hij refereert naar het feit dat de xboxone nu nog altijd niet optimaal benut word waardoor games op een lagere resolutie draaien. Zover ik weet is er nog geen gamedeveloper geweest die gebruik maakt van de off load chips en het esRam geheugen.
@IndoKnaap: Kan dat ook al in de PS+ Store ?!
@klupido: Nee, officieële release is morgen
@klupido: we moeten helaas nog ff geduld hebben 🙁
@ScantraxX26: Precies als de developers dat gaan gebruiken dan zou er geen verschil tussen de One en PS4 meer zijn.
@5.178.65..xxx:
^ dit dacht ik dus ook
Kan echt niet wachten om deze te spelen
Ben jaloers op degene die hem hebben
Net gekocht bij de bart smit hellevoetsluis
Ps4 heeft ook een day one patch om framerate op te voeren naar 60fps
@Booyah:
Wel als developers dan weer van sony die 1.5gb ram extra tot beschikking krijgen 😉
@Naam…: Daar weet ik niks van als PS4 gebruiker. Achja het verschil is in mijn ogen minimaal.
wat gaan we later krijgen?
Op Playstation 4 720P en Xbox One 360P ?
@ScantraxX26:
dit zal geen enkel verschil uitmaken voor de performance van de xbox one.
@194.151.7..xxx: Ze zeggen van wel. De performance yield in de uiteindelijke build zou 88% meer zijn dan waar ze op gerekend hadden. Microsoft had aanvankelijk een snelheid van circa 102GB/s voor het embedded esram verwacht, maar uit metingen met de chips in productie-exemplaren zouden aanzienlijk hogere doorvoersnelheden mogelijk blijken. Snelheden tot 192GB/s zijn theoretisch mogelijk.
Om niet nog dieper te gaan en het gewoon plain simple uit te leggen.
PS4 heeft een doorvoer snelheid van 177GB/s theoretisch, en Xone zou met optimalisatie dus op 192GB/s uit kunnen komen. En ik zeg met nadruk zou en kunnen omdat het eerst maar eens moet gebeuren. Daarbij vind ik ook dat het esRam wat de Xone gebruikt van zeer matige kwaliteit is. Mark Cerny legde al uit dat esRam theoretisch 1000GB/s kan verwerken, maar waarom sony niet voor die opstelling is gegaan maar voor de GDDR5 build.
Sorry voor het off topic gaan :$