De release van Watch_Dogs is eind volgende maand een feit en wellicht dat velen van jullie al in je hoofd hebben hoe je de game gaat spelen. “Everybody” is immers “connected” en als je verder niks aan je instellingen wijzigt, dan betekent dit dat andere spelers kunnen ‘inbreken’ tijdens je speelsessie.

Want Watch_Dogs zal een game zijn waarin je eigenlijk niet kan spreken van een aparte singleplayer of multiplayer ervaring, aangezien die kris kras door elkaar heen loopt. Toch is het wel mogelijk om dit uit te schakelen, zodat de singleplayer echt iets is wat je in je eentje beleeft, zo legt animation director Colin Graham in The Angry Joe Show uit. Maar als je dit uitschakelt, dan zal dit wel iets wegnemen van de ‘echte’ Watch_Dogs ervaring die je kan beleven.

“One of the things that we’ve been talking about is that we have seamless multiplayer.”

“So when you’re playing the game, you don’t have to go to another menu, load it, and you’re also not always necessarily always playing against the ‘elite’ multiplayer every time you’re playing it. You’re playing against other guys who are playing their story mission. You go seamlessly into their game. They quite often don’t know they’re there. You probably got hacked. You probably didn’t know the guy was there until he was into your game for quite a while.”

“You don’t have to accept the observation missions and you can also turn off other players from being able to invade you.”

“But it does kind of cut back a little bit on what the real Watch Dogs experience is. The dev team? Nobody ever turns this feature off.”

Uiteraard bepaal je helemaal zelf of je wilt dat anderen wel of niet inbreken in jouw game-sessie, al is een advies van de ontwikkelaar zelf natuurlijk nooit verkeerd. Wij kunnen ook niet wachten totdat we met de game aan de slag kunnen en zullen je natuurlijk van onze bevindingen op de hoogte brengen in onze review, die je ergens eind volgende maand mag verwachten.