De game is uitgesteld. De game is terug naar de tekentafel. Dat is het enige wat we eigenlijk hebben gehoord van Evolution Studios en Sony rondom de vertraging die met Driveclub gemoeid is. Nu de game van een officiële releasedatum is voorzien heeft de nieuwe game director, Paul Rustchynsky, via het PlayStation Blog uitgebreid toegelicht wat nu de echte reden van uitstel was.
Eén van de belangrijkste zaken was het dynamische menu. Het menu in de game is namelijk van groot belang, een groter belang dan in de gemiddelde andere game. Dat komt doordat iedereen verbonden is met elkaar, iets wat voorkomt uit het ‘club’ aspect waardoor Driveclub ook wel een sociale racegame genoemd wordt.
Om ervoor te zorgen dat het dynamische menu in de game, op je mobiel of tablet zo soepel en slick mogelijk is hebben ze de game uitgesteld, om dit te optimaliseren. Het dynamische menu wordt ook omschreven als een vitaal onderdeel van de ambitie om een groeiend netwerk van miljoenen aangesloten clubs goed te laten verlopen.
Dat is niet het enige, want door het uitstel heeft het team de game ook op diverse andere punten weten te verbeteren. Hieronder een opsomming van de belangrijkste feiten die Rustchynsky noemde.
- Grafisch – De game is nu nog mooier dan het al was en dit is terug te zien in de trailer van eerder deze week. Deze trailer is gemaakt met alleen in-game beelden en daarbij werd beloofd dat de game er in oktober nog mooier uit zal zien.
- Audio – De audio is erg belangrijk in een racegame en ook dit aspect is aanzienlijk verbeterd.
- Het rijden – Er zijn nieuwe lagen physics aan de game toegevoegd waardoor het nu nog meer toegankelijk is voor iedereen en daarnaast ook meer geavanceerd voor de ervaren racer.
- Clubs – Het is nu gemakkelijker om te volgen wat er allemaal speelt in je club. Dit komt door de verbeterde dynamische menu’s. Clubs kunnen nu overigens slechts 6 leden kennen in plaats van 12. Racen in teamverband, 6 vs. 6, is leuker dan racen met clubs die meer leden kennen.
- Tour – De moeilijkheidsgraad/curve in de campagne is verder verbeterd en daarbij is Evolution Studios de besturing van de auto’s evenals de AI ook verder aan het optimaliseren.
- Auto’s & tracks – Nog meer gedetailleerde auto’s en tracks.
Afsluitend bevestigde Rustchynsky nog dat de PlayStation Plus editie van Driveclub gelijktijdig verkrijgbaar zal zijn als de normale editie. Deze editie bevat een selectie van tracks en auto’s die je ook in de volledige versie aantreft. Met deze selectie denkt Evolution Studios de spelers een goed beeld te kunnen schetsen wat ze kunnen verwachten van de algehele Driveclub ervaring. Meer details rondom de PlayStation Plus editie zullen later nog volgen.
Volgens mij word het niks meer dan een verkapte demo op PS+ maar we gaan het beleven.
Zin in,wordt alleen druk met project cars en the crew
ik kijk er zo naar uit om die game te spelen 🙂
Denk persoonlijk dat the crew het best uitpakt
“Het rijden – Er zijn nieuwe lagen physics aan de game toegevoegd waardoor het nu nog meer toegankelijk is voor iedereen en daarnaast ook meer geavanceerd voor de ervaren racer.”
Owjeeeee lekker arcade dus pfffff.
Dus eigenlijk is de plus versie een demo (zoals ground zero’s) alleen vragen zij hier dus geen geld voor….
TOP
@SkySurprise: the crew lijkt me niks anders dan bots autotje spelen, als decoor heel amerika.
Ot; dit klinkt allemaal wel goed wat die vent zegt.
Klinkt alsmbullshit. Tuurlijk door het uitstel zullen ze al die dingen wel verbeteren, maar denk niet dat eit de echte reden is
Goh wat kunnen mensen weer lekker positief reageren op een verklaring van de developers waarom ze hun game beter wouden maken. Of hebben jullie allemaal liever Battlefield en Simcity fiasco’s?
@derage88:
xDDDD idd, liever niet die tafarelen van die games die jij opnoemt;)
Klinkt goed maar ik vrees ook dat het een demo achting iets zal worden voor de ps plussers