Na jaren Halo te hebben gemaakt wilde Bungie iets anders en begin september komt het met de zeer ambitieuze open wereld sci-fi shooter Destiny. Het lijkt er op dat dit één van de grootste releases van dit jaar gaat worden. En sommigen onder jullie zullen de game zo snel mogelijk willen spelen op de dag van de release, hiervoor is een pre-order aan te raden.
Voor degene die de digitale versie gaan kopen is er goed nieuws, want Destiny beleeft op de PS4 de primeur wat betreft pre-loading. Deze feature was toegevoegd door de firmware 1.70 update, maar Destiny zal dus (pas) de eerste zijn die hier gebruik van maakt. Dit althans volgens Sony die dit als extra informatie heeft staan op de ondersteuningspagina voor de pre-orders.
“Beginning with Destiny, certain pre-ordered titles can be automatically be pre-loaded prior to their release. This lets you rest easy knowing that your game will be ready for play the second its release date hits.”
Wellicht is dit de reden om alsnog over te stappen van de fysieke versie naar de digitale versie. Het is immers zeker handig, want zo staat de game al op je PS4 en kun je als de klok 00.00 uur slaat meteen gaan knallen.
Of je wacht een paar uurtjes en bespaart er ook nog dik €20,- mee als je ‘m in de winkel koopt.
@PlayStation-NL: idd! Waarom is het digitaal altijd duurder. Zou juist andersom moeten zijn. Zolang het duurder blijft, koop ik het gewoon nog in de winkel. Kan ik het eventueel nog verkopen als ik het heb uitgespeeld zoals Infamous Second Son.
Gewoon uit de US-store halen, is ie toch echt goedkoper dan hier in de winkel hoor. Handige functie trouwens!
@Eric: Het is duurder omdat Sony en MS de retailers nodig hebben. De grootste groep gamers koopt hier nog de games en ze zijn handig bij promoties etc.
Sony en MS stellen een verkoopprijs in van 69 euro. Veel winkels gaan hieronder zitten, maar er zijn grote ketens en winkels die deze 69 euro aanhouden. Als Sony of MS dan ineens online die games aanbied voor 49 euro, dan zetten ze de complete detailhandel buitenspel. Daarmee jaag je ze in het harnas en veel goeds gaat er niet uitkomen. Het is dus angst van Sony en MS om niet te gaan stunten met prijzen en de detailhandel heeft een machtspositie verwerft. De detailhandel dreigt gewoon om games niet meer te verkopen of actief te promoten als ze daar geen winst halen.
Stel je voor: Winkel promoot game, maar de game wordt online gekocht direct via Sony. Winkel ziet geen geld en zegt tegen Sony “Dikke lul met je promo acties, het heeft geen zin voor mij. Ik verdien er niets aan”. Dus die zal geen posters meer ophangen etc.
Sony en MS willen toch games online aanbieden omdat het een service naar de klant is, maar het is allemaal half/half werk. Dit krijg je als verschillende bedrijven elkaar nodig hebben. Combineert met een verkoopmodel uit de jaren 20. Sony doet er goed aan om naar het Playstation NOW model te gaan.
Straks heb je een abbo en speel je alles wat uitkomt.
@31.149.217..xxx: Ik heb geen poster of reclame nodig om een game te kopen..
@31.149.217..xxx: Beste en simpelste uitleg in tijden. 🙂
Kun je ook een beta code krijgen via deze preload ?
Dit is wel een leuke feature, maar ik denk echt dat die servers de eerste dagen vreselijk zijn dus eerst een weekje wachten en dan hem kapot spelen
@Flaming_Kaiser: +1