Eind maart konden er al een aantal aan de slag met de PC versie van The Elder Scrolls Online en begin april bij de officiële release kon iedereen op dat platform los gaan. De consoleversie zou in de zomer volgen, maar begin mei maakte Bethesda bekend dat deze met 6 maanden is uitgesteld.
Tegenvaller dus, maar het kan nog erger worden, want de creative director van de game, Paul Sage, vertelde tegenover IGN dat een release dit jaar niet gegarandeerd is, want dat zou niet handig zijn. Hij zei wel dat ze keihard aan het werk zijn om de game dit jaar nog af te krijgen, want dat is nog steeds het doel. Dat neemt niet weg dat er een kans bestaat dat The Elder Scrolls Online verschuift naar 2015.
“I will tell you we are working round the clock to try and make that happen,”[…]”I can’t guarantee anything, that would be foolish to do, but we are certainly working with that goal in mind.”
Meh, heb de PC versie een maand aangezien, leek tijdens de beta veelbelovend en leuk te worden maar de uiteindelijk game zat vol met bugs tot het punt dat quests niet afgemaakt konden worden ed. PVP is wel eens leuk maar vaak ook gewoon chaotisch, had liever een kleinere vorm van PVP er bij gehad.
Ik wacht eind deze maand wel af voor Wildstar, alleen komt die helaas niet voor de console (wat best wel eens had gekunnen gezien de actieve combat systeem).
Volgens mij leveren mmo’s op de console maar een fractie op wat ze op de pc doen. Ook al speelt tes goed op de console. Je hoort veel negatieve verhalen over teso. Ik denk ook wel dat wildstars geschikt was voor de console, alleen denk ik dat daar echt alleen een kleine doelgroep voor is.