Toekomstige DLC zal de fanbase van de aankomende shooter Evolve niet gaan splitsen, zo beloofde ontwikkelaar Turtle Rock Studios in een interview met Videogamer.com. Co-founder Chris Ashton besprak hoe de ontwikkelaar van plan is om iedereen binnen één grote community te houden.

“We’re hyper-focused on making sure we never split up our community,” he said. “So, for example, if we do release new hunters or a new monster, say you buy that new monster, as DLC, you can still play against me, I don’t have that monster, but I get to fight against that monster, right? And if you beat me with that monster, I’m probably going to want to buy that monster for myself so I can get the chance to play it.”

Even later heeft Ashton het over de plannen voor nieuwe maps en hij benadrukt nogmaals dat zelfs het kopen van die maps de community niet in delen zal splitsen. Iets wat wel voorkomt bij bijvoorbeeld Call of Duty en Battlefield, waarbij spelers verschuiven naar de nieuwe content terwijl spelers die deze content niet hebben achterblijven.

“We’ll never split up maps and make you pay for those separate, because that’s going to break the group, that’s going to break the community up into pieces, so we don’t want to do that, we want to keep everybody together.”

Evolve lanceert wereldwijd voor de PS4, Xbox One en PC op 21 oktober.