BioShock 2 is de langverwachte opvolger van het succesvolle eerste deel en zou eigenlijk november 2009 uitkomen. Helaas heeft 2K Marin de game verschoven naar 2010, omdat ze meer tijd nodig hadden bij 2K Marin voor de ontwikkeling van de game. Door het uitstel moeten de fans even wachten, maar het komt dan wel ten goede van de game.

Nu bekend is dat BioShock 2 volgende maand uitkomt, zijn er ook een paar interessante feiten naar boven gekomen. Doordat de game is uitgesteld, heeft de ontwikkeling nog meer gekost dan dat het geval zou zijn. Kent Hudson is de senior systems designer bij 2K Marin voor BioShock 2 en heeft wel een paar mooie dingen te vertellen hierover.

Zo laat hij blijken dat hij heel blij is met 2K dat ze de keuze van 2K Marin hebben gesteund en gerespecteerd hebben om meer tijd voor de game te maken en dus BioShock 2 uit te stellen. Hierdoor zijn misschien wel de kosten dan gestegen, maar hierdoor heeft de game wel veel meer kwaliteit gekregen dan ze dachten.

Kent Hudson vindt dit gewoonweg indrukwekkend dat het zo kan lopen tussen de uitgever en ontwikkelaar en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. We zullen het vanzelf wel merken als BioShock 2 volgende maand op de 9de in de winkels ligt. Bekijk hieronder ook even het interview met Kent Hudson waarin hij dit allemaal verteld.

“It’s definitely a much better game than if it had released in November. It wasn’t ready, and it’s really great that 2K supports and respects that.

That’s not an easy decision to make; that’s millions of dollars to continue the project for that long, so it’s really impressive. The extra time just allowed us to refine what was there, to take a step back from it and say, ‘OK, does the story really make sense to people? Are there things we can do to make it even more resonant?

The story really benefited a lot.”