Destiny, een nieuwe wereld ontworpen door niemand minder dan de geweldige studio van Bungie. Een wereld waar we al dagen, weken, maanden en zelfs jaren op wachten. Begin september moeten we als het goed is eindelijk aan de slag kunnen met de titel en niet alleen op de PlayStation 4, maar ook de PlayStation 3 zal zijn eigen versie van de game krijgen. Een logische vraag die dan gesteld mag worden is: zijn die versies hetzelfde? De PlayStation 4 heeft uiteraard veel meer kracht en kan wellicht een stuk uitgebreider zijn dan zijn wederhelft op de PlayStation 3.

Niets is minder waar zegt Pete Parsons, producent bij Bungie. Uiteraard zijn er natuurlijk de grafische verschillen, maar qua content zal de game op beide platformen exact hetzelfde zijn. De wereld van Destiny is overal hetzelfde zegt Parsons. Maar hoe zit het dan met de mensen die hun zuurverdiende geld aan een PlayStation 4 hebben besteed, krijgen die dan niets extra’s behalve betere graphics? Gelukkig wel.

Zo zal de Share optie van de console veelvuldig gebruikt kunnen worden en daarnaast gebruikt Bungie de lightbar op een hele subtiele manier. Als bijvoorbeeld je gezondheid laag is knippert de controller in het rood, als je zogenaamde ‘super’ is opgeladen is er geel licht te zien en als je in een Hive gebied terecht komt er een bleke kleur groen tevoorschijn. Natuurlijk is het niet wereldschokkend, maar leuk voor de mensen die houden van dat klein beetje extra. Destiny verschijnt op 9 september 2014.

“Hopefully players will be pleasantly surprised by how appealing it is on [last generation hardware]. It’s the same game, that was hugely important to us. Part of some of the really big, ambitious technologies set up for this… all of this lives on one set of servers. There’s one world that we’re building, and that is extended out to multiple platforms.”

“If you didn’t look for it you wouldn’t see it: when your health’s low it’s pulsing red, when your super’s ready it’s flashing yellow, when you go into Hive areas it’s pale green. A lot of people aren’t going to notice it but it makes the experience richer, and when the fans notice that stuff we love it.”