Vorige maand verscheen Borderlands 2 voor de PlayStation Vita. De first person shooter, die al geruime tijd uit was voor de vorige generatie consoles, werd overwegend goed ontvangen door de media. Hoewel de cijfers prima in orde waren, was er echter toch wel enige kritiek op de game.
Er waren bijvoorbeeld meerdere bugs aanwezig en de game liep niet altijd even soepel. Voor de mensen die hier last van hebben is er goed nieuws, want Borderlands 2 voor de PS Vita heeft namelijk een nieuwe patch ontvangen die een aantal problemen op moet lossen.
Hoewel natuurlijk niet alle problemen opgelost zijn met deze patch, is het in ieder geval goed om te zien dat de ontwikkelaar er aan werkt. Het zou dan ook niet gek zijn dat we in de toekomst nog meer updates kunnen verwachten. Hieronder kan je zien welke veranderingen er met de nieuwe patch meekomen.
- We’ve worked with Iron Galaxy Studios to improve stability and performance throughout the game, including addressing known issues with audio playback.
- Gyroscopic controls can now be independently inverted. This should ensure that fans of inverted vertical look will also be able to enjoy Gyroscopic aiming as well!
- There are now scaling sliders for rear touch inputs in the Options menu. Many users mapped lesser used actions to the rear touch but reported that in gripping their PS Vita systems, they’d still accidentally trigger those inputs. Users can now scale the input area down to much smaller zones, mitigating this.
- Lastly, we’ve addressed an issue where players were not notified that their online session had expired, which caused players to incorrectly appear available for multiplayer.
Wanneer komt deel 1 uit voor vita, de beste handheld die er is?
@178.85.133.xxx: Verkoop meer consoles -> krijg meer games. Vita verkoopt niet heel goed dus -> weinig games. Er is maar één bedrijf die het tij kan keren en dat is Sony, dan moeten ze het wel echt willen natuurlijk….
alleen jammer dat mensen op zo goed als elke game forum zeggen dat deze patch helemaal niks verbeterd heeft alleen het 1 en ander slechter dus ik wacht nog een paar maanden met deze kopen miss moet ik net zoals bij call of duty 1 jaar wachten tot de game helemaal goed is
Ik snap sony wel, de vita word toch nooit meer een succes. Ook al komt er een gta voor. Het zal ook dan nooit de 25miljoen halen. Heb liever de volle focus op de ps4.
Nou, ik denk dat een GTA voor de Vita een gigantische system sneller is. Dat was destijds met de PSP ook… Laten we hopen op een mooie GTA, die er misschien wel aan zit te komen aangezien ze laatst nog city stories hebben gepatenteerd.
@82.95.64.xxx: niet om bashen maar verwacht maar geen gta, rockstar is echt niet zo gek om een gta te maken voor die 8 miljoen vita bezitters. Sony gaat ook al geen games meer maken. Denk dat het apparaat alleen goed is voor indies, remote play en playstation now en mss 1 aaa titel per jaar, sony heeft niet zoals nintendo de perfecte games voor een handheld. Zoals pokemon, alle mario’s en noem maar op. Plus de vita maakt geen kans tegen de smartphone markt.
Nou ik weet niet maar ik zie geen update
@VaVeTi: ik dacht het ook maar na dat ik het spel vorige week gekocht had was ik verbaasd over hoe stabiel het is.
Tot nu toe is die bij mij maar 1x gecrasht en dat was mijn eigen schuld omdat ik wou kijken hoe hoog ik de auto kan lanceren maar voor de rest valt het wel mee (alleen af en toe lag op het begin)
Waar blijft die patch nou verdosie?
@phinal: Stabiel ja? Het spel kampt met lage framerate. Dat noem ik bepaald niet stabiel…
Remote play GTA 5 😀
Lage framerates of niet, het blijft een dijk van een spel!
Wel al één crash gehad. Eigenlijk zouden alle checkpoints saves moeten worden, dan is zo’n crash niet zo erg.
@95.97.9..xxx: Naja, framerate moet stabiel zijn, framedrops daar en tegen vind ik dan niet zo erg. Maar continu een framerate van 20 is niet te doen voor een FPS.
Was het zo niet dat op B2 op PS3 wel checkpoints autosave waren?
Zie nog steeds geen update