The Last of Us: Remastered kent een resolutie van 1080p met daarbij een framerate van 60 frames per seconde. Dat is een fijne standaard en dat wil Naughty Dog doortrekken naar al hun titels die ze produceren voor de PlayStation 4, waaronder Uncharted 4.
Dit zei Arne Meyer, community strategist, in een gesprek met Eurogamer. Zo vertelde hij dat het werk met The Last of Us: Remastered op de PlayStation 4 Naughty Dog heeft doen begrijpen wat de kracht van de console is. Veel van de kennis die ze hebben opgedaan zullen ze meenemen naar de ontwikkeling van Uncharted 4.
“A lot of it was because we could try something out on our PS4 engine. How far can we do it? Can we do a 1080p, 60fps game? We always wanted to do that, but for the types of effects we wanted to put on screen 720p30 was just fine. Now with the push to go even further that’s not fine enough. So we’re trying to rise to meet that kind of challenge too.”
“I think that’s what we want to push for with anything we’re doing on this generation. That’s sort of the mandate from when we were building the PS4 engine. Let’s see if we can do this and hit it. We hit it with The Last of Us Remastered, so why not stick with this?”
Downgraded graphics dus
Dit hoeft echt niet voor mij als het ten onder van de graphics gaat.
Zorgen hun maar dat het spel er schitterend uitziet.
Waar komt het idee vandaan dat geweldige graphics niet gepaard kunnen gaan met 1080p en 60fps?
zijt er maar zeker van dat de gfx er super mooi gaan uit zien .
het ergste is dat wij nog zooo lang moeten wachten voor dat wij de game kunnen spelen 🙁
@217
nee hoor, ze kunnen 1080p/60fps dus reken daar maar op.
zeker een one bezitter, dat onding doet bij alles onder vergeleken met de ps4
helemaal mee eens ps4 kan veel meer aan dan de shitbox en naughty dog is een van de beste makers op dit moment van games!
@62.238.138.xxx: Wat lul jij nou allemaal? Ik zeg alleen dat de graphics slechter worden met 1080/60, en wat als ik een Xone bezitter ben he? Een console is een console dus ga jij maar lekker op je WiiU spellen.
@217.120.244..xxx: Huh? Hier klopt geen hout van. Ik snap niet hoe je erbij komt dat graphics slechter worden als het 1080p en 60fps word. Wil je zeggen dat 720p en 30fps mooier is? Dat kan gewoon niet :P. Ik bedoel maar, meer pixels en frames in een seconde = mindere graphics? Jij snapt er duidelijk niets van. Rare gast.
En voel je je aangesproken over een Xbone commentaar op jou? We zijn hier op een PlayStation site, dus dat kan je verwachten. En dan zelf terugkomen met een WiiU commentaar, terwijl dat niet nodig is en irrelevant is. Het is wel duidelijk wie hier raar aan het lullen is.
Met 30FPS neem ik al genoegen.
Dit zegt elke developer dus en wil niks zeggen, ‘richten op’ is niets meer dan de internetkleuters sussen 😉
Natuurlijk kan een game die maar draait op 720p30 mooier zijn dan zelfs dezelfde game op 1080p60. Een hogere resolutie en framerate kan je immer halen door allerlei effecten terug te schroeven: v-sync, schaduwen en anti-aliasing bijvoorbeeld vreten GPU-kracht. Daarenboven is een hogere resolutie niet evenredig met betere texturen. Tenzij Wipeout HD – één van de weinige native 1080p games op de PS3 – mooier oogt dan een niet 1080p/60 PS4 en/of Xbox One AAA-game…
@AlienStorm72: Je hebt helemaal gelijk ik hoop alleen op 1080p en als het moet dan maar 30 fps.
kijk hun naughty dog onderschatten….wat een clowns xD
dit is geen ubisoft ofzo. dus verwacht maar geen downgrade. als je dat serieus verwacht, dan zou ik de games van naughty dog beter bestuderen. 😉
@AlienStorm72: Er zit verschil tussen betere prestaties krijgen dmv het locken van de fps op 30fps en het feit dat 60fps mooier als het niet ten onder gaat aan de prestaties. Hetzelfde geld voor het verschil van een native 1080p of een gerenderde, upscaled versie van 1080p. Als het gewoon klopt wat Naughty Dog zegt gaat het hier niet om een verwaterde 1080p en 60fps dan moet je er van uitgaan dat het mooier is dan 720p/30fps of 1080p/60fps. Dit zou in elke situatie zo zijn waar het geen upscaled variant is waarbij word gesmokkeld met de resolutie.
Buiten dat staat ND er in mijn ogen niet om bekend half werk te leveren.
@83.99.17.xxx: Je kan elk spel in native 1080p/60 maken, zowel op de PS4 als op de Xbox One. Maar je zal te veel grafische snufjes moeten opofferen (bijvoorbeeld minder agressief AA toepassen). Als je alle GPU-intensieve taken kan blijven draaien op 1080p/60 zal dat natuurlijk mooier zijn dan 720p/30. Op een PC kan een gebruiker dit zelf beslissen, op een console moeten de makers die knoop zelf doorhakken. En nu de Xbox One het niet zo goed doet qua resolutie, klinkt (en verkoopt) 1080p gewoon beter. Maar diezelfde game had misschien mooier kunnen zijn in 900p, want meer effecten…
@AlienStorm72: Ik snap het niet helemaal. Ze geven hier duidelijk aan dat ze de effecten in dit geval wel aankunnen en dat dit met de PS4 veel makkelijker gaat. Er word nu gepraat alsof er sowieso een addertje onder het gras ligt, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt en zeker met een ontwikkelaar als ND. Daarbuiten geven ze aan dat in dit geval wel de juiste effecten haalbaar zijn op 1080p/60fps.
Daarbij kan je misschien wel ‘mooiere’ effecten krijgen met bijv. 900p, maar dan is wel het gehele spel met een lagere resolutie, wat hoe je het wend of keert toch een grafische vermindering is. En in het geval van 30fps heb je een ’trager’ beeld, wat ondanks mogelijk ‘mooiere’ effecten toch een grafische vermindering zal lijken. In mijn ogen kunnen effecten best mooier lijken, maar het grafische geheel is toch minder als het 1080p/60fps mist. Een spel ziet er bijv. met 30fps een stuk minder vloeiend uit, wat toch het grafische een stuk minder zal laten lijken.