Vorige week verscheen The Last of Us: Remastered, die ons zeer goed beviel en het was meteen de eerste titel afkomstig van Naughty Dog voor Sony´s nieuwe console. Visueel is de game nog mooier dan het origineel en we keken soms zelfs onze ogen uit. Volgens Arne Meyer van Naughty Dog is dit pas het begin.
Tegenover Metro vertelde Meyer dat de visuele pracht in Uncharted 4: A Thief’s End naar een nog hoger niveau gaat. Hij zegt dat ze nog maar een klein deel van de kracht die de PlayStation 4 kan bieden hebben ontdekt met The Last of Us: Remastered. Het zal niet hun eerste game zijn die ze voor de console hebben gemaakt, maar het zal wel de game zijn die gaat laten zien dat ze het onder de knie hebben en die het gaat pushen.
“I think we’re just scratching the surface. Obviously this isn’t our first game that’s been developed purely for the PS4, so I think for us this is a great proof of concept that, ‘Here’s the first foundation of how good we can do it and how far we can push it’. And that’s without doing something that’s made ground-up for the PS4.”
Dan te bedenken dat Uncharted 4: A Thief’s End volledig wordt ontwikkeld op de nieuwe hardware wat niet zo was met The Last of Us: Remastered. Arne Meyer zei ook nog het onderstaande en dat is iets waar we volledig in geloven. Kijk alleen al naar het verschil tussen de eerste en de laatste Uncharted.
“Yeah, it’s always been hard to quantify because it’s so extremely relative to everything else. And with some things we’re actually reaching the limit of your eye anyway, which is crazy. But I think when you look at the way that our games have improved from game to game, there is a clear progression there and I think you can expect that as you continue development on the PS4.”
Beetje het bekende verhaal van een ontwikkelaar die in dienst is van Sony.
Hoe weet je nou wat er nog meer is als je dit nog niet hebt ontdekt? -.-
Heb niks aan zn cutscene, hoop dat er op gamecoms echte gameplay word laten zien.
@24.132.148.xxx: Ze kunnen toch de hardware load meten? Op de PC kun je ook zien wat de CPU en GPU load is en hoe hoeveel RAM in beslag is.
Het eerste stukje tekst gaat niet over Uncharted, maar over The Last of Us!!!
“And that’s without doing something that’s made ground-up for the PS4.”
@J-NL-B:
Precies mijn eerste gedachte 😉
Wij van WC eend adviseren WC eend verhaal 🙂
hoop dat die game vlug gaat komen 🙂
@jimke1: november 2015
Was wel duidelijk te merken dat The last Of Us een ps3 game was. Dat zal ook wel verklaren waarom de game niet normaal op 60fps kon draaien (met de graphics van 30fps). Sommige elementen waren wel mooi, maar sommige hadden veel beter gekund.
Hoop maar dat Uncharted 4 een stuk beter draait.
Ik geloof NDog , kijk naar uncharted 1 tegenover 3 deel 3 geen popups meer mooiere grfx geen framedrops meer .
Ik denk dat er hier veel nog niet weten wat de ps4 aankan en de DEVS weten het maar als ze vanaf 0 kunnen bouwen aan een game , infameus was voor mij al heel mooi en dit was het 1 exclusieve game voor ps4 .
Ik denk volgend jaar de ps4 aan 50% aan het werk te zien en ik kijk zeker uit naar Project Cars want daar zal het al knallen .
@82.74.151..xxx: Als je op de U4 trailer doelt: dit is geen cutscene maar daadwerkelijke realtime in-engine footage. Is al tig keer bevestigd.
@31.25.142.xxx: ja dat gaat, maar wil niets zeggen over hoeveel er nog uitgehaald kan worden. Elke developer zit bijna aan de limiet. Het verschil zit hem hoe optimaal alles geprogrammeerd is.
waarom zo bescheiden naughty dog.
@194.151.6.xxx: het was gewoon scripted.. en dus een cutscene. Ze kunnen bevestigen wat ze willen, ik weet wel beter.
@J-NL-B:
maar is wel de waarheid kijk naar deel 1 en het laatste deel in uncharted
zoals ik al zij ook ubisoft heeft met watchdogs de game opzettelijk naar beneden gehaald om vervolgen iets hoger te doen elke maal.
@80.56..xxx:
Jan wel zijn maar het is nog steeds REALTIME gerenderd, cutscenes zijn vaak pre-renderd en gewoon filmpjes.