Neversoft heeft helaas dit jaar haar deuren moeten sluiten, maar kan terugkijken op een rijke geschiedenis. Waarschijnlijk zal de ontwikkelaar vooral herinnerd worden om de Tony Hawk franchise. Ook al hebben ze bijvoorbeeld een uitstekende Spider-Man game uitgebracht in 2000 en het zelfs nog betere Gun in 2005.

Gun werd zelfs een groot succes en won meerdere prijzen, onder andere voor beste adventure game. De titel had een geweldige sfeer, meeslepend verhaal, kleurrijke karakters, spannende vuurgevechten, wilde natuur en een prachtige authentieke soundtrack. Alles wat je zou willen in een goede western game.

Waar iedereen jarenlang op hoopte was uiteraard een vervolgdeel. Helaas is dat er nooit van gekomen. Oprichter en voormalig directeur van Neversoft, Joel Jewitt, legt in de nieuwe editie van Game Informer uit waarom. Het was namelijk om het simpele feit dat er niet genoeg mankracht was. Activision was tevreden met de resultaten en gaf groen licht voor Gun 2. Echter bleek dat er ook doorgegaan moest worden met de Tony Hawk franchise en toen zijn er keuzes gemaakt.

Dit kwam mede doordat er ook overgegaan werd op een nieuwe generatie consoles en de engine van Tony Hawk naar het volgende level moest worden getild. Hoe dan ook betreurt Jewitt dat de game er nooit van is gekomen en hij had altijd al het idee dat er een grote vraag naar western games waren. Vijf jaar later werd dat bevestigd toen Rockstar Red Dead Redemption uitbracht en een wereldhit scoorde. Jewitt is blij dat het team van Rockstar in elk geval heeft bewezen dat ze het bij het rechte eind hadden.

“We just didn’t have the manpower to make [Gun 2] and another skateboarding game. We had to take our engine to the next level, because we were [moving to] the Xbox 360. We had to put everybody back on the [Tony] Hawk franchises.”

“We thought there was going to be this big demand out there [for a Wild West game]. Quite frankly, I think we were right and I thank the guys at Rockstar for, in my opinion, proving us right.”