http://playsense.nl/images/file/img_53ec932b4f94f.jpg

Dat de architectuur van de PS3 vaak een nachtmerrie is gebleken voor ontwikkelaars, dat werd al in het eerste jaar van de PS3 duidelijk. Zo wist EA het maar niet voor elkaar te krijgen om multiplatform games op stabiele framerate te krijgen, neem bijvoorbeeld Skate, een vroege titel voor de PS3 wat behoorlijk op een diashow lijkt. Daarna ging het alleen steeds beter en kregen ontwikkelaars na enkele jaren de PS3 goed onder de knie, maar ideaal was het niet.

Daarom heeft Sony ook gekozen om de PS4 architectuur terug te brengen naar X86 en Cell voorgoed achter zich te laten. Dit maakt het voor ontwikkelaars stukken makkelijker om games te porten, aangezien de Xbox One en PC dezelfde architectuur hanteren.

In een interview met Ubisoft aan Polygon meldt de uitgever dat ze zich willen richten op 1 architectuur en dat is in dit geval de Xbox 360, PS4 en Xbox One. De PS3 past helaas niet in dit rijtje thuis en daardoor zal The Crew niet geschikt zijn voor de PS3, jammer maar helaas.