Toen Sony bekendmaakte dat ze Driveclub uitstelden werd als reden gegeven dat Evolution Studios meer tijd nodig had om de beloofde ervaring te realiseren. Een verklaring die je vaker hoort als uitgevers een game uitstellen, maar in werkelijkheid blijkt er toch iets anders aan de hand te zijn geweest.

In een interview met Eurogamer vertelde Shuhei Yoshida dat Driveclub uitgesteld werd vanwege een groot technisch probleem. Om dit op te lossen zijn gedeeltes van de game opnieuw ontwikkeld, waaronder enkele aspecten die een sleutelrol in de game hebben en dat kost nu eenmaal veel tijd.

“We’re excited with what DriveClub is now. Last year we were hoping to get it done, but there was a huge technical issue. So the team had to go back and re-engineer some parts of the game. That’s the reason it took so long. It’s almost a whole year, because the team went back to the drawing board in some of the key aspects of the game.”

“So, now what we have is a game the team has always imagined. I personally checked out other racing games at E3 and personally I was pretty happy. It’s a different kind of game compared to the other games you mentioned. I didn’t see any direct competition, from my perspective. I don’t know. People will tell us when it comes out.”

De laatste keer dat we Driveclub speelden was op de E3 en in de hands-on van Tarek kun je lezen dat we erg positief over deze aanstormende racer zijn.