Destiny maakte hoewel wat minpunten een aardige start wat iets heel groots kan gaan worden, zoals je kon lezen in onze review. In de afgelopen weken hebben veel spelers locaties ontdekt waar ze goed kunnen farmen naar materiaal, maar ook de zogenaamde exploits zijn gevonden. De grootste daarvan is natuurlijk de farmgrot waar we het eerder al over hadden. Bij deze locatie is het zowat kinderspel om allerlei loot en Engrams te verkrijgen doordat de vijanden om een aantal seconden in de grot elke keer opnieuw spawnen. Dit is nu verleden tijd zo meldt Bungie.
De farmgrot is dus gesloten. Je kan er natuurlijk nog wel in, maar ze hebben de spawnrate van de Hives aangepast zodat ze niet meer om de 6 seconden spawnen, maar om de 40. Dit is van toepassing bij meerdere grotten in Destiny namelijk: Skywatch, Forgotten Shore, Ember Caves, Shattered Coast en de Barrens. Bungie heeft de welbekende grot dus eindelijk aangepast en hun reactie op de farmgrot is vrij komisch te noemen, zoals je hieronder kunt lezen.
Destiny: The Cave
The social experience of a cave farming run is amazing: the herding to get a team of Guardians all behind the line and firing in the right direction, the rush to grab the loot, the scramble when the panic wave starts, the beckoning glow from inside the cave. The speed at which the community organized around this activity was inspiring and humbling to us.But shooting at a black hole for hours on end isn’t our dream for how Destiny is played. Our hope is that social engagement in public spaces is only one part of the Destiny experience. Expect changes soon which decrease the efficiency of cave farming and correspondingly increase engram drops from completing activities.
Nee, zo was het verkrijgen van items in Destiny dus niet bedoeld vanuit Bungie’s hoek en vandaar dat het goed te begrijpen is dat ze deze keuze hebben gemaakt. De ontwikkelaar heeft naast de farmgrot en de respawnrate nog meer wijzigingen gedaan. Zo zul je geen materiaal, zoals ascendant shards, meer krijgen als je items die je krijgt via het Queen’s Wrath Event ontmanteld. Aan de ene kant snappen we dit, maar zo ontneem je wel de mogelijkheid spelers wat sneller materiaal te laten regelen voor upgrades, welke al schaars zijn. Vooral bij degene die al sterke armor hebben en naarstig op zoek zijn naar materiaal voor upgrades.
In de toekomst heeft Bungie verder nog meer veranderingen in petto. Zo zal de loot die je krijgt en dan met name de Engrams worden herzien. Dit vanwege het feit dat dit te willekeurig lijkt. Daarnaast zullen ze kijken hoe ze de momenten wanneer je jouw beloningen krijgt na belangrijke missies of Strikes beter kunnen maken.
De communicatie krijgt ook de aandacht van de ontwikkelaar, want Destiny moet een sociale beleving zijn. Vandaar dat ze gaan kijken naar een optie zodat je makkelijker met elkaar kunt praten. Een voorbeeld hiervan is dat als je via matchmaking een Strike gaat doen makkelijker kan communiceren met elkaar. De Strikes zullen trouwens ook aangepast worden zodat deze minder zwaar zullen zijn.
Op het gebied van wapens zullen er ook aanpassingen plaatsvinden en dit is om de balans te verbeteren. Zo is niet elk exotisch wapen gevoelsmatig bijzonder en Bungie noemt hier zelf de Thorn en Bad Juju als voorbeelden die volgens spelers wat tegenvallen. De ontwikkelaar zegt hierbij dat de tijd nog wel komt voor die wapens. Wij hebben zelf het laatstgenoemde wapen in bezit en kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. Upgrade dat wapen, want dan heb je een erg accurate Pulse Rifle. Deze zal nadat je de laatste vijand hebt gedood automatisch kogels genereren en je magazijn bijvullen, waardoor je niet hoeft te herladen.
Auto Rifles worden aangepast op sterkte, want deze zijn momenteel op de langere afstand te sterk wat niet de bedoeling is, aldus Bungie. Dit wapen moet op de medium tot korte afstand effectief zijn en nu verslaat hij in sommige situaties de Pulse en Scout Rifles wat niet helemaal klopt. Dat laatste wapen zal op de langere afstand juist weer sterker worden in de toekomst. Verder worden de shotguns gewijzigd zodat deze niet te sterk zijn op langere afstand, wat nu wel het geval is. Al deze wijzigingen kun je dus in de komende weken verwachten.
Update: Er is een nieuwe farmgrot gevonden, zie de video hieronder.
Nou, het verkrijgen van items via Engrams met de Cryptarch wil ook niet opschieten… Ik zit nu al veel te lang op level 25 en kan dus niet verder, de raid kan ik niet doen want die is voor 26 en ik zie in PVP al level 27’s voorbij komen waar ik nooit tegen op zal kunnen in de Iron Banner event. Elke keer als ik wel Legendary engrams vind worden ze vertaald naar waardeloze troep of naar Legendary/Exotic items van classes die ik niet wil spelen. Ik heb nu zelfs meerdere schoenen voor een andere class en zelfs dubbelen… Ik vind de game wel leuk, maar het houd ook een keer op leuk te zijn als je progressie gewoon onnodig ontiegelijk vertraagd wordt. Van Strikes en Crucibles krijg ik ook niets waardevols, alles kan ik vrijwel direct weggooien en soms krijg ik gewoon helemaal niets, terwijl ik bv. meer dan genoeg bovenaan heb gestaan in Crucibles en bij killscores in Strikes waar ik me soms ook kapot werk om de andere 2 weer overeind te helpen. De ‘geleverde werk – loon’ verhouding klopt voor geen meter.
ik zit nu op level 28 wel ik heb veel moeten doen om dit te krijgen dit is er een beetje over vind ik
laten ze dan veranderen dat Legendary Engrams dan echt ook legendary wapen of armor word in plaats van nutteloze troep
Er is weer een andere ”cave” gevonden, lol
http://www.youtube.com/watch?v=gBV30W8NRDI <- kijk maar
Niet de afwerking dat je van een spel van 500 miljoen volgens psxsens verwacht
@62.140.132.xxx: 500 miljoen die ze over 10 jaar tijd uit gaan geven 😉
Zoveel kogels in een baas schieten , dat is super irritant
@145.116.11.xxx: dat word zoeken 🙂
@62.140.132.xxx: Volgens mij moet je eerst even nalezen hoe die 500 miljoen wordt verdeeld en dat pas wat zeggen.
@derage88: Dan koop je toch je zooi via Npc sellers. Beetje onzin motief wat je aanhaalt want als je genoeg bountys doet dan ben je zo rank 2 Vanguard of crucible
Still 24
Farm grot dicht gooien dat snap ik zeker. Mensen lvlen gewoon te snel omdat ze te snel de materialen vinden. Maar toch vind het zeker jammer, ik vond het heel vermakelijk. En mensen vinden toch steeds wel nieuwe plekken om te farmen. En dat is dus ook weer gebeurd.
Queen bounty, wat hebben we hier nou aan? De spullen die ze verkopen in de store zijn waardeloos, gewoon echt ver onder de maat. Als je de bounty hebt voltooid krijg je een legandary reward. Naja klinkt geweldig maar voor een mensen die lvl 26+ zijn heb je er niks meer aan. Dus ga je de armor verkopen om shards te krijgen om je armor te kunnen upgraden. Daarvoor voltooien die mensen de bounty nog. Maarja aangezien dat ook al niet meer kan, zie ik persoonlijk het nut er niet meer van in. En voor de mensen die de armor wel kunnen gebruiken die krijgen bijvoorbeeld 10x de zelfde helm achter mekaar. Wat ik iedereen hoor zeggen en wat ik ook zelf heb ervaren. Dus voor mij apart kan die hele Queen bounty verwijderd worden.
Online, er zijn verschillende dingen waar ik me online enorm aan irriteer.. De shotgun die gewoon te sterk is, in 1 Schot en je bent dood. Niemand kan tegen de shotgun op 1 op 1.
De melee attack is ook te sterk als je tegen over iemand staat zit je als een dolle op melee te drukken omdat je weet dan is hij lekker snel dood en kan hij niet goed meer schieten, en hoe vaak komt het niet voor dat je tegelijk dood gaat??? Maar het enige echte irritatie punt van online is de rewards verdelen. Mensen die boven aan eindigen met een super score krijgen bewijzen van spreken helemaal niks! En mensen die er niks van bakken en bodemloos onderaan eindigt met alles krijgt een legandary item.. Nou sorry hoor daar word ik echt link van.. Waarvoor speel je online om je best te doen maar gewoon niks krijgen, kan je net zo goed gewoon lekker ouwe hoeren en steeds maar dood gaan maar vervolgens wel goede rewards krijgen. Echt daarom speel ik gewoon geen online meer. Dit moeten ze echt fixen.
Ohja en nog iets.. En laten ze er ook even voor zorgen als je een legandary engram vind er dan ook daadwerkelijk een legandary item in zit.. En geen blauwe! Want als je een legandary engram vind ben je blij! En als je hem eenmaal inleverd in de tower vloek je alles bij mekaar omdat er weer een blauwe of wat dan ook inzit!
En de strike missies makkelijker maken. Mmmmm waarom? Ik vind ze al saai worden, en nu ze nog makkelijker worden gemaakt is het al helemaal niks meer aan! Anders moeten ze gewoon het zelfde systeem doen als bij de normale missies, gewoon laten kiezen op welk niveau je de strike wilt spelen. Zo hou je makkelijk en moeilijk ook gescheiden.
En waarom kun je maar 1 exotic armor en 1 exotic weapon dragen. Vind dat nergens op slaan, zorg er dan voor dat je echt super moeilijk aan exotic kunt komen. En dat de mensen er gewoon zoveel moeite voor moeten doen. Maar vervolgens niet gewoon verkopen voor 13 strange coins in de tower. Het exotic hebben is niet eens meer speciaal iedereen heeft het ondertussen gekocht.
De game is zo goed, maar die kleine dingetjes vergallen het plezier echt.
@derage88: legendaries droppen gewoon amper. Je moet op andere manieren eraan komen. Crucible en vanguard rep verdienen. Op rank 2 kan je legendaries kopen.. En grootste en makkelijkste tip: Queens kill order, 1 vriend is genoeg en 70% op legendary drop op het eind.
@ajaxkoen1993: Ben het echt volledig met je eens. Die Queens Wrath is compleet waardeloos geworden voor mensen boven level 25, want die hebben meestal al legendary items. Wat ik echt zeer flauw vind van Bungie is dat als je de Queen items ontmanteld geen ascendant energy of shards meer krijgt. Nee, je krijgt flut. En dan ontmantel je normale legendary items en dan krijg je het wel. Of doe het helemaal of helemaal niet. Dit is gewoon lullig… Je mag toch zelf weten wat je met de items doet? Ik snap dat niet.
@Denders: heb niet anders gedaan dan dat sinds de start en het levert bij lange na niet genoeg op. Ik weet niet wat ze denken dat een normale tempo is om dingen te unlocken maar zelfs in MMO gamesging het sneller.