EA heeft allesbehalve een goede reputatie als het op online services aankomt. Battlefield 4 is daarmee het beste voorbeeld van hoe het vooral niet moet en logischerwijs is de vrees ontstaan dat dit zich gaat herhalen met Battlefield: Hardline.

Toch hoeven we ons geen zorgen te maken, want creative director van Battlefield: Hardline, Ian Milham, heeft aangegeven dat de game gewoon zal gaan werken. Dat is te danken aan de ontwikkeltijd, de game is namelijk al sinds 2012 in ontwikkeling wat Visceral Games veel meer tijd geeft om het in orde te maken.

“What you’re basically asking is, ‘Is your game going to work?’ and the answer is yes, it’s gonna work,”

“We actually started on this more than a year before Battlefield 4 came out. We’ve been working with the DICE guys for a long time; some of our engineering work is actually in Battlefield 4 and things they’ve been doing since then. It’s in pretty great shape now and all that work is gonna come into what we’re doing.”

“We already had one very successful beta, we’re going to have another beta on every platform we ship on. We take shipping a working game pretty seriously. So, yes, the game will work,”