Vorige week liet Bungie nog weten dat ze met een patch zouden komen die ervoor zou zorgen dat je betere beloningen zou krijgen, maar ook dat paarse en dus legendary engrams altijd paarse items zullen opleveren. Wellicht dat je het al hebt gemerkt, want de patch is inmiddels live.

Patch 1.0.2 heeft vooral invloed op de engrams die je kan vinden of krijgt in de game. Deze verrassingseieren, zoals we ze noemen, moet je uitpakken bij de Cryptarch. Opvallend hieraan was dat je wel erg vaak lager dan legendary items kreeg waardoor kritiek ontstond.

Dit is nu aangepast, want de blauwe (rare) leveren altijd blauwe items op of hoger en de paarse (legendary) dus altijd paars of hoger. Daarnaast zal je via de Tiger Strike playlist, dagelijkse en wekelijkse evenementen meer beloningen krijgen, zoals de engrams, maar ook materiaal voor upgrades.

Op het gebied van The Crucible zijn tevens nog wat wijzigingen, want zo is de tijd aangepast van 15 naar 12 minuten op de maps Bastion en First Light in Control en Clash om ze zo gelijk te trekken met de maps zonder voertuigen. Beide maps zullen trouwens minder vaak voorkomen in dezelfde playlists. Bekijk hieronder alle wijzigingen in detail.

Cryptarch

  • Legendary (purple) engrams will always produce a Legendary quality item or higher – Note: Legendary engrams that exist in your inventory will change to Rare quality items when the patch is applied. However, decoding these engrams will still produce the same results as before
  • Rare (blue) engrams will always produce a Rare quality item or higher
  • Chance for Legendary gear increased
  • Materials: Ascendant Shards and Ascendant Energy promoted to Legendary quality (from Rare quality)

Rewards

    Rare (Blue) and Legendary (Purple) Engram drops added to the potential rewards for:

  • Vanguard: Tiger Strike Playlist
  • Daily Heroic Missions (first time per day)
  • Weekly Heroic Missions (first time per week)
  • Known issues
  • When selecting a higher difficulty for daily missions, XP Bonus not show in the reward display
  • You will still get the XP bonus, you just won’t see it in the UI

The Crucible

  • Reduced time limit on Bastion and First Light in Control and Clash from 15 to 12 minutes, bringing them in line with non-vehicle maps in those playlists
  • Lowered weighting on Bastion and First Light in Control and Clash so they appear less often in those playlists