Eerder vandaag plaatsten we nog een bericht waarin je kon lezen dat Ubisoft besloten heeft om de resolutie van Assassin’s Creed: Unity op de PlayStation 4 en de Xbox One gelijk te houden met als doel het voorkomen van discussies. Dit heeft uiteindelijk juist voor het omgekeerde geleid, want overal ontstonden hevige discussies over deze keuze van Ubisoft. De ontwikkelaar en uitgever heeft nu gereageerd op dit hele voorval en zegt dat de eerdere uitspraken niet goed geïnterpreteerd zijn.

Ubisoft snapt dat mensen de uitspraken verkeerd opgevat hebben en beweert dat het gewoonweg niet waar is dat de resolutie van de PlayStation 4 versie van Assassin’s Creed: Unity omlaag is gebracht om het gelijk te laten zijn met de Xbox One versie.

Ubisoft legt uit dat Assassin’s Creed: Unity volledig vanaf het begin is ontwikkeld, speciaal voor de nieuwste generatie consoles. Het doel was om een game van grote kwaliteit te maken en dit is gelukt volgens Ubisoft. Er wordt beweerd dat er op geen enkel moment is bepaald om de game minder goed dan mogelijk te maken op één van de consoles en dat alle consoles optimaal zijn gebruikt.

“We understand how Senior Producer Vincent Pontbriand’s quotes have been misinterpreted. To set the record straight, we did not lower the specs for Assassin’s Creed Unity to account for any one system over the other.”

“Assassin’s Creed Unity has been engineered from the ground up for next-generation consoles. Over the past 4 years, we have created Assassin’s Creed Unity to attain the tremendous level of quality we have now achieved on Xbox One, PlayStation 4 and PC. It’s a process of building up toward our goals, not scaling down, and we’re proud to say that we have reached those goals on all SKUs.”

“At no point did we decide to reduce the ambitions of any SKU,”[…]”All benefited from the full dedication of all of our available optimization resources to help them reach the level of quality we have today with the core Assassin’s Creed Unity experience.”