Battlefield 4 kende nu niet bepaald een soepel verlopen lancering toen de game verscheen. Op de verschillende platformen waren problemen die ook nog best lang aanhielden. Bij DICE weten ze nu dat ze het vertrouwen van veel spelers terug moeten winnen, want veel van hen zijn dat kwijtgeraakt. David Sirland van DICE Los Angeles sprak hier laatst over met GameSpot.
Hij vertelde dat ze bij de lancering en eerder dit jaar het vertrouwen van spelers hebben verloren. Die hebben waarschijnlijk zelfs niet eens meer het vertrouwen dat DICE een stabiele game kan afleveren bij launch, maar Sirland zegt dat hij wil dat al deze spelers eens moeten zien waar ze mee bezig zijn en wat de ontwikkelaar nog gaat doen. Hij denkt dat ze veel dingen moeten doen in plaats van alleen maar wat te zeggen om het vertrouwen terug te winnen.
Sirland is er ook zeker van dat ze de fout met Battlefield 4 niet meer gaan maken, dit omdat ze qua werkwijze veranderd zijn. Het is volgens hem een gigantisch project en daarbij is het beter dat je sneller input krijgt wat je kan verwerken in de game. Volgens de producer is het ook bevorderlijk voor het proces als je open staat voor veranderingen of ideeën. Hij vindt ook dat de community slim is en meer krediet verdient.
“I am certain that [Battlefield 4’s troubled launch] won’t be repeated because we’ve changed the way we work.It’s just a giant project, any Battlefield game is a giant project. And the more input you can get early, the better, and the more you can be open with changes you’re making or ideas you have, the better, I think. Because our community is much smarter than we probably give them credit for.”
Uiteindelijk waren ze blij met de release van Battlefield 4 en ze dachten dat er wel problemen zouden ontstaan, maar zoveel hadden zij ook niet verwacht. Uiteindelijk is het doel van de teams achter Battlefield om het vertrouwen in de serie weer bij iedereen weer terug te winnen.
EA moet komen met Bad Company 3 of Battlefield 1943 HD Remake voor PS4 !
Ik hoef niks meer van hun
Eerst zien dan geloven, een andere werkwijze betekend niet automatisch dat ze niet dezelfde fouten hoeven te maken. En dan ook nog zeggen dat ze hun community onderschat hebben, vervolgens deze comment naar buiten brengen is simpelweg nog steeds je community onderschatten, gezien een community al je uitspraken onthoud en je vervolgens daarop vast pint…1 foute move en het is gedaan met je geloofwaardigheid. Dit soort beloftes kunnen dus eigenlijk alleen maar tegen je werken, zeker als je het vertrouwen al beschaamd hebt en nog steeds bezig bent met het terug winnen ervan.
Voorlopig is het nog steeds een drama, dus geloof ik geen woord van die PR van DICE.
Voorlopig zijn we allemaal DICEd.
BF4 werkt nog steeds niet naar behoren. ….
Dus loze woorden. Want hoe kan je een nieuwe bf uitbrengen als de huidige nog niet werkt?
helaas maar ik ben klaar met dice bc2 was vet 3 waren ook veel problemen op pc en 4 weer hardline is klote dus dat gaat hem ook niet worden
@zAo: Ik geloof nooit dat jij nu BF4 speelt op dit
moment, want het is al heel lang dik in orde. Eigenlijk heb ik,en vele waar mee ik
speel, weinig of geen problemen gehad. Het enigste dat het me meest stoort
is het samenspelen met vrienden nog altijd niet goed werkt. Ze hadden daar beter
het systeem van BF3 overgepakt.
Ik koop nooit EA games, zijn allemaal bagger
op ps3 loopt die zeker niet goed maakt niet uit welke map of game mode speelt hij loopt vaak vast.. weet niet hoe dat op de ps4 is….. weet iemand dat toevallig
@lierseboy64: tja, dan geloof je het niet 🙂 Je kan hier een kijkje nemen: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/WitteDakhaas/stats/945329837/ps4/
Ook bij de laatste patch is de netwerkcode een zooitje. Ja het is beter, maar nog lang niet wat het 5 jaar geleden was bij BC2…
Samenspelen gaat inderdaad raar en was bij BF3 het beste geregeld. Tegenwoordig gebruik ik Battlelog om te joinen; dat werkt redelijk goed, maar is wel vreemd.
@zAo: Naargelang dat je blijkbaar zoveel last heb,
schiet je precies nog niet vaak naast. lol
@lierseboy64: lol, tja. Misschien daarom meer ‘last’ dan anderen?
Haha dice de grapjasjes.
Bf3 had dezelfde problemen hadden ze daarvan m
Haha dice de grapjasjes.
Bf3 had dezelfde problemen hadden ze daarvan mOeten leren. Ook niet gedaan dus ja xD niet serieus te nemen
Ik koop helemaal niks meer van ze
De mensen die nou lopen te klagen. Voor jullie zijn de graphics het belangrijkste. Fuch that. Gameplay dat stond vroeger voorop. Nu loopt die redelijk goed. En hardline krijgt minder wapens en de mappen zijn een stuk kleiner, als ze dat verkloten is het einde verhaal dice.
Laat ze het maar bewijzen met Star Wars Battlefront! Hoop zo dat ze de game niet #%@$@^Q! 😉 We zullen zien of ze van hun fouten geleerd hebben…
Zijde ze ook na BF3 ik wacht wel een half jaar na de nieuwe BF uit is dan zal die wel speelbaar zijn
@83.84.106.xxx:
Haha graphics? Hou op. Gameplay zuigt en maps zitten vol met obstakels waar ie als een bitch achter kan schuilen.
Nee gameplay is juist shit .
@77.249.203.xxx: Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. In totaal heb ik in 3 maanden tijd 1 keer lost connection gehad en 2 keer het zogenaamde ‘rubber banding’ meegemaakt.
Ik zorg er ook voor dat ik alleen op Europese servers speel aangezien daar vrij weinig lag op is.
Wederom eigenlijk schandalig dt dit een nieuws item is… Studio’s zouden moeten streven naar het afleveren van een complete game in plaats van releases te rushen en dan brutaal genoeg zeggen: “We focussen ons eerst op DLC (=inkomsten) en ‘kijken daarna wel’ wat we nog willen en gaan patchen. (Batham Arkham Origins anyone?)
Ik heb wel geld over.. én geduld om te wachtem op een echt goed uitontwikkelde game
@84.196.48.xxx:
niet mee eens , games van bioware zijn wel goed ( spijtig zitten die bij ea )
En ik sta nu niet te springen om bf hardline te spelen of een nieuwe cod
nu dat we uiteindelijk 64 spelers hadden met grote mappen gaat men het aantal gewoon naar ps3 standaard terug zwieren = niet ok .