Driveclub is op dit moment nog steeds een zorgenkindje, want de server problemen zijn nog steeds aanwezig. Gisteren beloofde Evolution Studios later een nieuwe update te geven over de situatie. Deze is inmiddels al even vrijgegeven, maar bevat weinig echt interessante informatie. Via Twitter stelt men natuurlijk ook de nodige vragen en dat levert het nodige aan nieuwe details op omtrent de huidige situatie.

Allereerst de officiΓ«le status update via de Driveclub Facebook pagina.

“During the next 24hrs we are running essential diagnostics to help us improve the performance of the servers. This may disrupt online play for you when you do get connected.

We are sorry we don’t have more news to share right now but we will keep working hard to get you all up and running online as quickly as we can.”

Hieronder een aantal details aangaande verschillende issues:

  • Iedereen die problemen heeft met het downloaden van pre-order DLC, dat is iets wat niet bij Evolution Studios ligt, maar bij het PlayStation Store team. Het team werkt om deze problemen op te lossen.
  • De diagnostische test, zoals omschreven in de ‘Facebook’ update, wordt als eerste getest op de development servers. Aan de hand van de resultaten zal men nadere actie ondernemen.
  • Als je auto’s vrijspeelt via je clublevel en je bent niet online (/kan niet connecten), dan zijn de auto’s gelockt. Hier wordt naar gekeken.
  • Het synchroniseren van statistieken werkt niet optimaal vanwege de connectieproblemen. Evolution Studios heeft als streven om alles te synchroniseren, maar kan niets beloven.

Ook werd er nog aangegeven dat er momenteel geen bepaald moment is waarop alle problemen verholpen zullen zijn. Er is een nieuwe server update in testfase en aan de hand van die resultaten zal Evolution Studios meer te weten komen. Voor of na het weekend zal er verbetering merkbaar zijn.

Wat wel enigszins frappant is, is dat Evolution Studios heeft aangegeven dat de servers een week terug al online gingen en dat de problemen pas sinds afgelopen dinsdag de kop op staken. Dat is toch wat vreemd, want sinds vorige week maandag hebben wij forse problemen gehad met het verbinden met de servers, waardoor we nauwelijks online konden spelen (vandaar de vertraging in onze review).

Om het toch nog enigszins positief af te sluiten; iemand vroeg op Twitter waarom de muziek tijdens het racen standaard is uitgeschakeld. Hierop antwoordde men met het volgende: “Because the engines are the soundtrack”. Goed (en leuk) gevonden, niet?