Destiny is een langdurig project voor Bungie en vandaar dat ze geregeld de game aanpassen, zodat de ervaring is zoals die moet zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan de farmgrot, maar een tijdje terug gaf de ontwikkelaar ook aan dat ze gingen kijken naar de wapens.

De studio heeft aangegeven dat vandaag een nieuwe patch of hotfix, zoals ze het zelf noemen, live zal gaan die vooral invloed heeft op de wapens. Ze doen dit om de balans in het algemeen te verbeteren. Zo heeft men het sneller wisselen van de wapens verbeterd, maar richten de Auto Rifles minder schade aan, ook bij headshots.

Dit type wapen is voor sommigen een doorn in het oog en vooral in combinatie met de Crucible, aangezien deze te accuraat is op de lange afstand. De shotgun is daarnaast ook minder sterk geworden, want de schade ligt namelijk 20% lager. De Scout Rifle (zie afbeelding) zal meer schade aanrichten dan voorheen. Dit wapen doet nu 6% meer schade en je zult makkelijker kunnen richten.

Exotische wapens, zoals de Vex Mythoclast en de Pocket Infinity zijn aangepast zodat ze niet zo dominant zijn in de multiplayer. Bepaalde exotische wapens waaronder de Bad Juju en Thorn presteren ondermaats, maar deze zullen in een latere patch aangepakt worden. Opvallend aan deze hotfix is dat deze na Iron Banner komt. We merkten zelf dat tijdens dit tijdelijke evenement de Auto Rifles de overhand hadden. De patch komt dus eigenlijk te laat naar ons idee.

Bungie voerde niet alleen veranderingen door voor de wapens, maar ook op het gebied van de klassen, Strikes en meer. Hieronder kun je alle details van hotfix 1.0.2.2. zien.

Summary

The most recent hotfix (1.0.2.2) for Destiny goes live on October 14th. This hotfix includes a number of changes to weapon balance across archetypes (e.g., lowering Auto Rifle effectiveness and increasing Scout Rifle damage output), specific weapons (Vex Mythoclast and Pocket Infinity) and includes a number of fixes to issues with the Templar encounter in the Vault of Glass.

We’re still working on a larger update which will address under-performing Exotics and overall class balance.

General
Fixed a bug where the Valkyrie-O5X Ship was the same as the Aurora Lance

Classes

Titan
Unbreakable: Fixed an issue with the perk granting more agility than intended

Warlock
Brimstone: Perk can now activate if player is airborne

Weapons

General
Fixed some issues related to quick weapon swapping

Auto Rifles
Base Damage decreased by 2%
Reduced Precision Damage multiplier from 1.50 -> 1.25 (head shot bonus)
Stability decreased by 4% – 17% (driven by stat value)

Hand Cannons
In-air accuracy now increased

Scout Rifles
Base damage increased by 6%
Damage vs. Combatants increased by 6% – 25% (based on tier)
Improved target acquisition, plus additional recoil tuning.

Shotguns
Decreased base damage at maximum range (falloff) by 20%
Shot Package Perk now has a slightly wider cone of fire
The Rangefinder and Shot Package perks are now mutually exclusive

Exotic Weapons

Vex Mythoclast
Base Damage decreased by 34%
Increased Precision Damage multiplier from 1.25 -> 1.50 (headshot bonus)

Pocket Infinity
Enhanced Battery Perk has now been replaced with the Speed Reload Perk

Perks

Metal Detector: Fixed a bug that prevents this perk from actually providing additional ammo
Lightweight: Fixed a bug that allowed additional agility to apply even when a weapon was stowed

Activities

Strikes
Engram rewards from strikes now appear in the post-game Activity Summary

Raid – Vault of Glass
Templar Encounter
Kill volume added to sniper platforms to prevent players from sitting on top of them
Relic is now removed and respawned if the holder leaves the playable area

Destinations

The Fallen have also retreated from their hold over the Rocket Yard to discuss a new takeover plan