Tegenwoordig verschijnen er nog met de regelmaat van de klok games die zowel op de PlayStation 3 als op de PlayStation 4 hun opwachting maken. Dat dit stilaan minder en minder het geval zal zijn, wordt duidelijk nu Techland de PS3-versie van Dying Light gecanceld heeft.

Oorspronkelijk zou de spirituele opvolger van Dead Island zowel op de huidige als op de vorige generatie consoles amok maken, maar aangezien de PS3 en de Xbox 360 toch niet sterk genoeg blijken te zijn, heeft de ontwikkelaar de stekker uit het project getrokken. Dit is hun verklaring:

“After thorough internal testing, we have come to the conclusion that we have no choice but to leave past-gen systems behind and release Dying Light exclusively on the next-gen consoles and PC. Put simply, older consoles just couldn’t run the game and stay true to the core vision of Dying Light at the same time.”

“To ensure you enjoy Dying Light as much as we would like you to, we chose to release it without any compromises on the three strongest systems available. Thanks to this, you’ll get the full and best experience regardless of the platform you play on.”

De voornaamste boosdoeners zijn de 200.000 objecten op je scherm en de zogezegd erg realistische, op fysica gebaseerde, belichtingstechnologie. Wij begrijpen de keuze van Techland, maar  vinden het jammer dat last-gen gamers in de kou blijven staan. Wat denken jullie ervan?