We hebben al een Assassin’s Creed gehad in Italië en Noord-Amerika en in Assassin’s Creed: Unity gaan we Parijs bezoeken. Verschillende landen en verschillende culturen, maar een deel in Japan zou iets totaal anders zijn en waar liefhebbers toch stiekem wel op hopen.

De creative director van Assassin’s Creed III en het nog te verschijnen Far Cry 4, Alex Hutchinson, denkt daar anders over. Tegenover Total Xbox zei hij dat een feodaal Japan al vaak gebruikt is voor games en dat het te vertrouwd aan zal voelen.

Ten tijde van de release van Assassin’s Creed III dacht hij er zo ook al over en hij blijft nu bij zijn standpunt. Feodaal Japan zou werken voor de serie, dat zeker zegt hij, maar hij denkt dat je snel dingen zal herkennen van wat je al eerder hebt ervaren in andere games. Je krijgt volgen Hutchinson dan snel het idee dat je al een keer een ninja of een samoerai bent geweest.

“Feudal Japan would work as an Assassin’s game, for sure, but I feel like it would start to look like ‘oh, have I played this?’ You know what I mean – ‘oh, I’ve been a ninja before, I’ve been a samurai before’.”

Volgens Hutchinshon is Assassin’s Creed een franchise die bepaalde periode’s uit de geschiedenis pakt, welke wat minder bekend zijn, om daar een frisse en interessante draai aan te geven. Daar heeft hij een punt, maar een Assassin’s Creed in het oude Japan lijkt ons wel gaaf, niet? Vertel het ons hieronder.

“So, Assassin’s Creed is one of those games that can take [lesser-known] time periods or corners of the world and make them cool, fun, new and refreshing.”