Review: Call of Duty: Advanced Warfare – Activision heeft jarenlang een twee jaren ontwikkelcyclus gehanteerd voor de Call of Duty franchise en dat heeft ons een hoop mooie games opgeleverd. Dit is met Call of Duty: Advanced Warfare enigszins omgegooid, want dit is het eerste deel dat drie jaar in ontwikkeling is geweest. Dat ook nog eens bij een ‘nieuwe’ studio, namelijk Sledgehammer. De nodige veranderingen binnen het ontwikkelproces dus, met een derde studio naast Infinity Ward en Treyarch, maar komt dit de game ten goede? Wij speelden non-stop Call of Duty: Advanced Warfare en gaan je nu meer vertellen.
Power changes everything
Net zoals de voorgaande delen bestaat ook Call of Duty: Advanced Warfare uit drie verschillende hoofdonderdelen. De belangrijkste is natuurlijk de multiplayer, waarbij we nog een secundaire multiplayer optie hebben in de vorm van Exo Survival en uiteraard ontbreekt ook een singleplayer niet. De singleplayer is waar we het eerst even over gaan hebben, want dat is zoals in ieder ander deel een spektakel van jewelste. In pakweg zes uur tijd zal je een avontuur beleven dat je naar alle uithoeken van de wereld brengt en dat natuurlijk bol staat van de spectaculaire actie.
We hoeven niemand te vertellen dat de singleplayer als vanouds aanvoelt met een wel oké verhaal, afwisseling in gameplay-elementen en natuurlijk pertinent knallen op alles wat er ook maar een beetje dreigend uitziet. In dat opzicht is de singleplayer een geslaagd onderdeel, maar wat het tot nieuwe hoogte doet stuwen, is toch wel de aanwezigheid van Kevin Spacey in de rol van Jonathan Irons. De tagline van de game is ‘Power changes everything’ en wel ja, dat klopt wel ongeveer als we naar het verhaal kijken.
Goed, het verhaal is niet van de bovenste plank en bij vlagen zelfs wat onsamenhangend, maar dat is niet waarom we de singleplayer spelen. Het is de aaneenschakeling van variatie in locaties, actie en extra gameplay-elementen. En Sledgehammer slaagt met vlag en wimpel in het neerzetten van een uitermate leuke ervaring. Dat is deels te danken aan Kevin Spacey, die een glansrol vertolkt, maar ook aan de toevoeging van de exosuit mogelijkheden. Gedurende de missies zal je steeds meer mogelijkheden van je nieuwe tool ontdekken en gebruiken, en dat levert een broodnodige verfrissing binnen de gameplay op.
Je voelt je op sommige momenten echt een superieure soldaat, maar dat kan ook ineens teniet worden gedaan door vijanden die over dezelfde ofwel soortgelijke middelen beschikken. In de kern is de singleplayer niet zo heel anders dan gebruikelijk, maar toch voelt het enigszins fris aan door de benoemde zaken. Een leuke toevoeging daarbij is dat je nu door bepaalde opdrachten – dood zoveel man, maak zoveel headshots, en meer – punten na afloop van een missie krijgt. Deze punten kun je vervolgens spenderen aan je exosuit, waardoor je meer armor hebt, meer health, minder terugslag, enzovoort. Je hebt hierbij de nodige opties, zodat je gaandeweg een meer persoonlijke exosuit ontwikkelt.
Het brengt vooral het nodige voordeel met zich mee om beter opgewassen te zijn tegen de sterkere vijanden later in de game. Daarmee werkt het systeem ook prima en als motivatie om dergelijke secundaire opdrachten uit te voeren, zodat je de mogelijkheden optimaal kan benutten. Toch is de exosuit in de singleplayer niet overmatig aanwezig, waardoor het een beetje aanvoelt alsof Sledgehammer je per missie een andere functie onder de neus schuift, zodat je al hun ideeën even kan uitproberen. In latere missies zijn bepaalde functies dan opeens niet beschikbaar, wat een beetje een vreemde gewaarwording is. Als je een exosuit hebt en je wordt tot dergelijke functies geïntroduceerd, dan wil je ze wel te allen tijde kunnen gebruiken, niet?
Overleven maar
Dat is eigenlijk het enige punt van kritiek op de singleplayer, want als avontuur zit het zoals gezegd zeer degelijk in elkaar en het is wederom dusdanig intensief en tof dat je het aan één stuk door uitspeelt. Als je de campagne uit hebt, kun je het nog eens op hard of veteran proberen of alle intel verzamelen, maar na één keer heb je het eigenlijk wel gezien. Dan is het maar goed ook dat de game meer dan alleen dat biedt. Zo kunnen we gaan overleven in de Exo Survival modus, welke coöp als basis heeft. Deze is in vergelijking met de zombie modus of extinction modus van de eerdere delen misschien wat simpeler van opzet, maar kent toch ook weer zo zijn eigen charme.
Het doel is simpelweg zo lang mogelijk overleven tegenover waves van vijanden die steeds geavanceerder worden. Zo zal je normale vijanden afschieten, maar ook drones, onzichtbare vijanden (cloaken), en meer. Naargelang je verder komt, zal het natuurlijk steeds moeilijker worden, waardoor deze modus redelijk traditioneel is. Toch weet Sledgehammer hier wel een leuke draai aan te geven door gedurende de waves opdrachten toe te voegen. Deze zijn vrij simplistisch, zoals verzamel 20 dogtags, maak drie bommen onschadelijk, pik intel op, enzovoort.Door te overleven, scoor je punten en daarmee kun je tussen de rondes door je wapens en exosuit verder upgraden, zodat je meer bestand bent tegen de komende waves.
Het belangrijkste binnen deze modus is echter de balans in je team vinden tussen de verschillende klassen. Je kunt bij aanvang kiezen uit een lichte soldaat, een zware en eentje daar tussenin. Dat brengt verschillende soorten gameplay met zich mee. Zo is de licht soldaat razendsnel, maar slecht beschermd. De zware is log, maar kan meer hebben en de tussenversie pakt van beide klassen wat elementen. Om het dan tot de echt verre waves te schoppen, moet je hierin precies uitvogelen welke upgrades interessant zijn en ook hoe je in teamverband het beste kan overleven. Exo Survival is daarmee niet direct een uitermate bijzondere modus, maar wel één die voor vele extra uren speelplezier kan zorgen.
Hetgeen waar alles om draait
De singleplayer staat haar mannetje, de Exo Survival is een prima extra (derde) modus, maar waar het uiteindelijk toch om gaat, is de multiplayer. Dat zal het langste van alles gespeeld worden en daarom is het des belangrijker dat alles hier in orde is. Sledgehammer Games heeft binnen de multiplayer zowel bekende elementen van vorige games aangehouden alsook voldoende nieuwe zaken aan de mix toegevoegd. Daarbij zijn de exosuit mogelijkheden uiteraard de belangrijkste nieuwe features die de gameplay dermate beïnvloeden dat het als een heerlijke vernieuwing aanvoelt binnen de tot op zekere hoogte herkenbare gameplay.
Wat Sledgehammer erg knap doet, is dat ze de fijne gameplay van de franchise in ere houden, maar daar een grondige variatie aan toevoegen door de exo-mogelijkheden te implementeren. Dat is een keuze waarmee de game valt of staat, maar dit wordt in Call of Duty: Advanced Warfare feilloos tot uitvoering gebracht. Het tempo is hoger dan ooit te voren en veel meer verticaal, doordat Jan en alleman alle kanten op stuitert door gebruik te maken van het boosten. Dit werkt als een tierelier en dat maakt de gameplay toch meer gevarieerd. Niet langer is het semi-horizontale gameplay, want je kunt ook van bovenaf bestoken worden, en meer. Het is daarbij een heerlijk gevoel als je de lucht in jumpt, blijft hangen om zo net die ene aanvankelijk ontsnapte tegenstander alsnog van boven in z’n harses te schieten.
Looten maar
Bovendien is deze Call of Duty sneller dan ooit. Het tempo ligt dermate hoog dat het ontzettend fijn aanvoelt en door te blijven spelen, kun je de gameplay alleen maar meer uitbreiden. De game werkt via het ‘Pick 13’ systeem, waarmee je een eigen skill/ability set creëert op basis van vrijgespeelde items. Dat werkt weer via het bekende levelen, maar dat is niet het enige. De game geeft je tijdens het spelen zo nu en dan zogenaamde ‘Supply Drops’ en dit zijn eigenlijk niets meer dan ordinaire lootcrates. Na een ronde spelen, open je deze supply drop, die een brede variatie aan items bevat. Denk aan nieuwe gear voor je uiterlijk, nieuwe wapens, en nog veel meer.
Je krijgt door te levelen en challenges te voltooien vanzelfsprekend meer items, maar deze supply drops voegen daar nog mooi wat extra aan toe, dus het werkt sowieso in je voordeel. Sterker nog, het is keer op keer een verrassing en dat werkt op de één of andere manier uitermate goed. Alle items die je verzamelt via de supplydrops verschijnen in de armory, waar je sommige items ook weer kunt verpatsen voor XP. Het is een kleine extra, maar maakt de multiplayer weer net wat aangenamer. De multiplayer is sowieso een aangename ervaring en dat zit hem in de variatie in maps, uitermate snelle gameplay en natuurlijk heerlijke actie.
Propvol nieuwigheden
De multiplayer bevat in diverse opzichten allerlei nieuwe aspecten, gameplay-wijzigingen en natuurlijk een verandering in tempo. Dat maakt de multiplayer dermate interessant dat het tot één van de betere multiplayers van de afgelopen jaren hoort. Hel, wat maakt het nog uit, het is misschien wel de vetste multiplayer binnen de Call of Duty franchise in een lange tijd. Sledgehammer Games laat geen interessante modi en functies achterwege, en komt met een multiplayer die goed aansluit op wat de Call of Duty community juist zo graag wil. Maar er is meer: er zijn ook nog wat nieuwe modi (Uplink is geniaal), de wapens zijn futuristisch en ontzettend divers, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is in ieder geval duidelijk dat de ontwikkelaar alle vrijheid heeft gekregen en dit uitstekend heeft benut.
Audiovisueel blij vlagen fantastisch
Er valt zoveel te vertellen over Call of Duty: Advanced Warfare, maar waar het simpelweg op neerkomt, is dat het een uitstekende shooter is geworden. Qua gameplay valt er eigenlijk nauwelijks iets op aan te merken, wat de game natuurlijk nog meer aantrekkelijk maakt. Maar helemaal kritiekloos zijn we niet. Grafisch levert het een dubbel gevoel op. Bij vlagen – zeker in CGI cut-scènes – ziet de game er weergaloos uit, maar je treft ook gedeeltes en multiplayer maps aan die visueel zo abstract zijn ingevuld, dat het visueel een beetje te ‘clean’ voor een Call of Duty aanvoelt. Daarnaast is het visueel soms ook wat aan de simpele kant, waardoor het een beetje schommelt.
Hetzelfde geldt voor de audio. De voice-acting is natuurlijk fantastisch – Kevin Spacey vertolkt zijn rol met alle geloofwaardigheid – en ook de wapens klinken fenomenaal. Sledgehammer weet de juiste audio aan de juiste wapens toe te voegen en dat maakt het tot een realistische beleving. Wat dan wel een beetje opmerkelijk is, is dat de singleplayer campagne in heftige missies waar het er grootschalig en hard aan toegaat het een beetje aan omgevingsgeluid ontbreekt, waardoor niet de illusie wordt gewekt je in een oorlog te bevinden. Het is wat kaal en dat voelt toch wat vreemd aan. Als laatste zijn de animaties niet altijd even sterk ingevuld, met name die als je je in voertuigen bevindt.
Conclusie:
Het was vallen of opstaan met dit deel voor Sledgehammer Games en het mag nu duidelijk zijn dat ze met hun eerste Call of Duty game een werkelijk fantastisch product hebben afgeleverd. De gameplay is heerlijk, snel, goed, uitgebreid, gevarieerd en bovenal een uitstekende toevoeging aan het geheel. Dit is precies wat de franchise nodig had en daarmee is de game sowieso de moeite waard. Geen poespas, gewoon de content bieden die men wil en daar een verfrissende twist in aanbrengen met de exosuit. Het werkt, het is leuk en daarmee heeft Sledgehammer Games zich bewezen als een uitstekende ontwikkelaar voor de franchise. Een van de betere Call of Duty games, met name in de multiplayer.
Pluspunten
- Kevin Spacey
- Prima singleplayer avontuur
- Exo Survival
- Exosuit
- Hoog tempo multiplayer
- Supply drops
Minpunten
- Audiovisueel wat wisselvallig
- Gebruik exo mogelijkheden beperkt in singleplayer
Dit is een veel te hoog cijfer. Ze hebben de SP gewoon verwaarloosd!
‘Audiovisueel wat wisselvalig’
Terwijl sladgehammer nog zij dat dit spel het mooiste audio heeft die je ooit gaat horen in een video game. Vind het ook grappig dat we niks meer horen over die gloednieuwe engin. Anders dan dat is het een top spel
Mosterd na de maaltijd. De liefhebbers hebben de game al en degene die nog twijfelde hebben al 30 reviews kunnen lezen.
@86.86.85..xxx: hoe dat dan? Dit is de eerste SP van een Cod in een decennia die ik leuk vind. En dat voor een game die eigenlijk om de MP draait.
@143.176.147..xxx: Lekker belangrijk. Dit is de enige site waar ik kom en vind de reviews hier altijd prettig geschreven al ben ik het er niet altijd mee eens. Ik heb de game ook al, en toch was ik benieuwd naar wat psx vond.
Zit te twijfelen, ik hoorde dat er frame drops op de ps4 waren, in ghosts was dat zo erg dat het soms niet te spelen was, weggooien die handel
@143.176.147 Nou en joh? Review publicaties zijn meestal ook gewoon een verplicht nummertje voor de uitgever, want anders worden er geen gratis exemplaren van de game meer gestuurd naar de redactie de volgende keer en uiteindelijk is dat hetgeen waar het in de basis om gaat, gratis games en het feit dat je games soms een etmaaltje eerder hebt dan de reguliere gamer die gewoon 70 euro of meer moet dokken, dus een beetje respect voor de schrijver van dit stukje COD proza waar ongetwijfeld heel wat uren werk in heeft gezeten.
On topic: Mooie review, het was echt genieten geblazen om dat te lezen en ook nog een prima cijfer. Helaas vind ik cod echt geen ene motherfucking reet aan, maar dat interesseert waarschijnlijk geen hond. Doei.
@derage88: vond de singelplayer van de mw serie groot, net als world at war. Black ops was leuk, maare niet zo goed als mw.
@86.86.85..xxx: Als ze die zouden verwaarlozen zouden ze niet Kevin Spacey aantrekken, die gast is niet echt goedkoop ofzo…
@217.120.244..xxx: Lees de tekst, dan is het wat genuanceerder dan je nu stelt.
@143.176.147..xxx: Ja dus? Er zijn ook mensen hier die waarde hechten aan onze review, ook al komt deze wat later.
@95.96.192..xxx: Geen seconde last van gehad.
Vind het jammer dat het allemaal weer futuristisch moet, er zijn er nu teveel van.
desalniettemin vind ik deze CoD een grote verbetering ten opzichte van de vorige delen.
PS: Vindt het raar dat er niks over de framerate wordt genoemd, dit spel heeft er aardig wat last van op de Xbox One zowel als de PS4 versie. Bepaalde multiplayer maps en op sommige single player maps wanneer het spel on-rails mode gaat en grote chaos aan de hand is.
Persoonlijk vind ik dat het “oude” Call of Duty gevoel weg is. Game speelt wel lekker en ziet er redelijk uit. Al behoort het grafisch niet tot de top. Het idee van de exosuit is eigenlijk slecht gejat van de Crysis serie.
MP is al jaren niet meer leuk als je tegen vreemde speelt, aangezien het online vol zit met ziektes scheldende gefrustreerde kleuters die om het minste lopen te piepen.
De SP geeft wat je verwacht van een COD game. Weinig vrijheid en veel actie.
Al met al een shooter die leuk is om je mee te vermaken maar niet een game die ik het hele jaar blijf spelen.
`hoogtempo multiplayer hahahahahhaahhahahahahahahahahahahahahahahahahhahaha. he thats new!!!
Veel te hoog cijfer als je het mij vraagt. Ze hebben te veel aspecten van MW en BO1&2 genakt. En het geluid vind ik ook niet mooi. Bij het schieten lijkt het wel alsof het geluid laggt. En die positieve punten zijn features die gewoon in het algemeen bij de game horen. Je gaat toch ook niet bij andere reviews alle features die je leuk vindt als pluspunt opschrijven? Dan heb je bij bijna elke game minstens 10 pluspunten.
Nice review, ga hem komend weekend halen zodra ik geld van mijn oma heb gehad.
Ff wat anders, ik zag net een vette gta trailer waar je duidelijk versgil ziet tussen ps3 en ps4 greffiks. Hier staat ie: http://m.ign.com/articles/2014/11/05/grand-theft-auto-5-leaping-the-generation-gap
Rare review , gameplay speelt idd heerlijk snel maar de audio is echt extreem drama , ik heb klappertjespistolen gehad vroeger met beter geluid , ook die exo troep mogen ze eruit laten want als mensen onzichtbaar zijn is er echt geen lol meer aan , verder een top game
@insanespartan: Daarmee bedoel ik een hoger tempo dan voorheen. Lees de tekst, dan zie je er een onderbouwing voor in plaats van dat je lukraak wat roept.
@Stukje-Appel: Wat makkelijk gezegd. Kevin Spacey, supply drops, exo suit, exo survival zijn allemaal punten die nieuw zijn. Hoog tempo belicht ik in de review nader en de singleplayer is prima. Er had ook leuk, spannend, tof of whatsoever kunnen staan. Singleplayer van Black Ops 2 vond ik bijv een stuk minder leuk dus dat had ik dan niet meegenomen om maar wat te noemen.
@82.74.151..xxx: Kan me anders herinneren dat je in sommige MW games binnen 4 uur klaar was met de game… Niet echt diepgaand.
@Rastapopulos:
Hogere tempo dan voorheen. Omdat ze nu door de lucht heen zweven? Want het is exact het zelfde als voorheen!! Met je commerciele review
Een speelduur van 5 uur is gewoon veel te kort voor de SP.
Dat noem ik ”verwaarlozen”.
Wat kunnen mensen zeuren joh! Ieder zijn mening… een goede cod is het geworden. Lijkt gelukkig niet op ghost. En tuurlijk voelt het hetzelfde. Wat d8 je dan? Cod kart??
Haha mensen blijven haten en elkaar herhalen omdat het ‘Call of Duty’ is. Enorm veel positieve veranderingen in dit deel, terwijl ik Ghosts echt waardeloos vindt.
Laat iedereen maar lekker zeuren
Deze Call of Duty vind ik toch de beste allesinds beter dan Ghosts maar wat ik jammer vind is dat er redelijk veel campers zijn en ook een paar hackers en dat sommige wapens “te” overpowerd zijn ik hoop dat hiervoor nog een update komt.
Deze game is ook op tempo versneld want in het begin is het zeker gewoon worden ik heb dit gekocht op xbox one en ik weet niet of dit alleen bij xbox is maar je word te snel gedood door die exo. Ja ik weet het ik speel op Xbox One wat kom je hier dan doen? Ik heb beide consoles.
@derage88:
De singleplayer van MW was Epic! Daar had je zelf in de singleplayer nog skills nodig.
Wat ze nooit meer ervaren hebben met de COD’s na MW1 en 2 is het skill niveau in de multiplayer. Als je een Noob was werd je gewoon geowned. Je had skills nodig in de game….. In de delen erna werd het steeds makkelijker als Noob om kills te maken…
Ik snap werkelijk al die negatieve reacties niet. Er zijn juist veel minder campers, er worden veel minder scorestreaks gehaald en dat lijkt mij een goed ding en al dat gespring geeft toch weer wat nieuws. Al vinden jullie niet dat het een grafisch hoogstandje is speelt het ernorm soepel, ik vind het vele malen beter dan destiny.
Als je De COD-reeks niet leuk vind koop hem dan gewoon niet, dan hoef je je niet te ergeren en hoef je er ook niet over te zeiken.
Goed geschreven review, ik heb alle COD’s ,Ghost was bagger, ik was met COD gestopt want heb een PS4.maar God zij dank COD leeft weer.
Ik kan um voor 47 euro komen van een vriend. Vroeger was CoD een must buy, maar de laatste jaren is dat zeker niet meer het geval. Ik twijfel dus nog. Vooral omdat binnenkort Far Cry 4 uitkomt.
Grappig dat Rastapopulus niet tegen kritiek kan.
Btw mooi revieuw trouwens. Zit er nog steeds over te twijfelen.
@94.213.214..xxx: “Laat iedereen maar lekker zeuren”…………jij hebt het begrepen 🙂
Wat een zeikerds hier. Dit is duidelijk een klassieker in de serie, en mag na het ghosts drama wel een verademing genoemd worden. De mp is echt top en niks geen lag op de ps4, loopt zo smooth als het maar kan. Goed werk afgeleverd, en tja als je cod al bij voorbaat haat zal je het niet leuk gaan vinden, (of stiekem wel met de gordijnen dicht)
Dit is een te hoge score , in de SP heb je framedrops tussen de missies door .
Grafisch ? toch wat kartelingen wat niet zou mogen op ps4 .
En dan het klote DLC zombie mode die je nu ook moet betalen !
daardoor 8/10 en uitspelen om na een weekje of 3 weer in te geven bij game mania
voor hun actie .
slot : Ik had er meer van verwacht !!!
Komt niet in de buurt van bo2 maar is in ieder geval een stuk beter als ghosts.
mooi geschreven review
Veel vrienden van mij hebben hem al gehaald voor de PS4 – ik twijfel enorm. Ook een beetje omdat ik gezegd heb dat COD Ghost mijn laatste COD ever zal zijn… (ben man van mijn woord hea ;p)
@Sony: Euh, ik geef gewoon antwoord/een reactie op wat mensen vragen/opmerken. Daarbij merk ik dat sommigen niet de gehele tekst hebben doorgelezen en gelijk naar de plus en minpunten zijn gescrolled.
Ik ventileer mijn mening in deze review en als anderen daar anders over denken dan reageer ik daar weer op. Dat is discussiëren. Heeft niets met ‘niet tegen kritiek’ kunnen te maken lijkt me.
Dank voor je compliment 🙂
@92.108.78..xxx: Juist…?! Hahaha.
Ik vind de sp heel tof! Lang geleden dat ik een shooter singleplayer zo tof vond.
@Rastapopulos: Je hebt wel een punt met dat een aantal pluspunten nieuwe features zijn, maar alsnog, als je een franchise hebt met 3 games die veel op elkaar lijken en je gaat ze een review geven, en je ziet dat bij het derde deel veel nieuwe features zijn. Dan zou ik eerder ‘veel nieuwe features’ opschrijven om het een beetje te comprimeren. Maargoed, dat is mijn mening haha.
Trouwens, wel mijn complimenten voor jullie review!
Prima review, normaliter hou ik totaal niet van dat futuristische in CoD (BO2, Ghost), maar na het lezen van wat reviews en veel bij ‘Live’ heb meegekeken bij streamers ben ik toch om!
@tyger1: ligt aan je tv man
Als je van een bunny hop game houdt zonder enige tactische gameplay , kopen.
Anders er niet aan beginnen
Deze game zuigt zwaar. En dan vergelijken met ghost die de allergrootste flop ooit was in de cod serie is al hemelaa triest om dan te zeggen deze is veel beter dan ghost. Zou wat zijn als het niet was!! Trek de lijn met vorige delen en je hebt weer een kopier plakwerk been there done that spel met dubbel jump. Mooie review ook. Wordt blij gemaakt met scheet!!
@212.78.205.xxx: Ik word altijd wel blij van een scheet. Moet er namelijk altijd wel om lachen. Grappig geluid. XD
@62.140.132..xxx: Kan ik maar moeilijk geloven mijn tv is een Sony Bravia .
Ik moet toch wel toegeven dat er veel meer werk in de online mappen gestopt is ( geen kartelingen ) Trouwens SP uitgespeeld en ik merk dat er veel meer werk in de laatste 6
missies zit 😉 .
Allee 8/10 is meer dan genoeg 🙂
@KingOfPop1981: Lol, hoe is een exosuit gejat van Crysis? Dat concept bestaat al langer dan die games, en met films word het ook al heel vaak gebruikt. Sterker nog, dit zijn technologieën die in het echt ook gebruikt gaan worden. Het enige wat je misschien onder de noemer Crysis kan stoppen is het cloaken, maar dat werd ook voor Crysis al veel vaker gebruikt.
Ik heb nog nergens de optie dual play kunnen vinden. Moet ik dan tog maar weer split screen spelen wel jammer weer
@212.78.205.xxx:
wat een droeftoeter..
geldt eigenlijk voor iedereen die hier negatief reageert.
ik vind tienduizend spellen niks maar ga nergens op internet negatieve beoordeling schrijven, jullie ook niet, behalve dan bij call of duty spellen. Omdat t ‘hip’ is cod te haten, get a life!
@Faunus:
Bah bah vetkees. Zal wel lekker ruiken dan ^^
Lol een 9 lachwekkend.
@94.210.10.xxx:
Noem een game die het had voor crysis dan?
Juist , dat kan je niet.
Dag kleuter
Ik zou graag de minpunten veel frame drops, lag tijdens het springen waardoor het soms onmogelijk is de persoon te raken en gebrek aan zombie mode willen aankaarten en het cijfer daardoor terug draaien naar een 7.5-8. Heb wat streams gekeken maar lijkt me dus echt helemaal niets. En als ik zo het forum lees zijn er veel meer mensen ook ondertussen alweer klaar mee. Degene die je niet hoort genieten uiteraard nog van de game 😀 Maar dit wordt voor mij geen Must Have helaas
@Faunus:
Blijkt wel weer wat voor kleuters er op deze site werken. Als je van cod en scheten blij wordt dan weet ik al genoeg, en de meeste hier wel;)
@212.78.205.xxx: Wie is hier nou de kleuter? Zoals kinderen zeggen: “Wat je zegt, ben je zelf.” Vooral als ik naar je redenering kijkt.
“Deze game zuigt zwaar. En dan vergelijken met ghost die de allergrootste flop ooit was in de cod serie is al hemelaa triest om dan te zeggen deze is veel beter dan ghost. Zou wat zijn als het niet was!! Trek de lijn met vorige delen en je hebt weer een kopier plakwerk been there done that spel met dubbel jump. Mooie review ook. Wordt blij gemaakt met scheet!!”
Ten eerste, weet je dat een review == mening als je geen kleuter bent. Dus wat de reviewer een goed game vindt hoeft niet te betekenen dat jij het ook leuk “moet” vinden, vice versa. Jij komt helaas over als “jouw mening” == “feit”, wat gewoon heel kinderachtig klinkt en ook is.
Ten tweede, zou je jouw redenering op een gewone/fatsoenlijke manier kunnen overbrengen, zonder iemand te beledigen als je geen kleuter bent. In dit geval, de reviewer.
Laatste, zou je de argumenten die je opnoemt beter moeten onderbouwen als je geen kleuter bent. Jouw hele comment was basicly: “Ik vind spel stom, want heb het gespeeld”.