http://playsense.nl/images/file/img_54886898077c3.jpg

Hoewel het streven van elke developer natuurlijk 60 FPS is op een resolutie van 1080p, wordt dit zelfs met current-gen consoles bij lange na niet altijd gehaald. Dying Light is het volgende slachtoffer die het niet haalt om op 60 FPS te lopen. Daarom hebben de ontwikkelaars besloten de game naar 30 FPS te brengen. Dit werd gemeld op Ask.fm, waar Maciej Binkowski (tech director) afgelopen nacht een vragenronde hield. Hier meldt hij dat de game wel 1080p blijft, maar dat de FPS-target nu op 30 ligt.

Vorig jaar was Techland er nog heilig van overtuigd dat de game op 60 FPS zou gaan draaien, zo meldde men toen. De reden voor de verlaging is niet gemeld, maar zoals je aan de reactie hieronder kunt zien is het wel gek dat dit opeens zo veranderd is.

“We aim to have the final game running at 1080p, 60 fps on both PS4 and Xbox One, and it seems that we will be able to achieve this,”

“Obviously, we’re still working on the game itself and its optimization, but we aim to provide that kind of experience when the game launches.”