Met de kerst was er de grootschalige DDOS aanval op het PSN waardoor niemand met een PS Plus abonnement of met een free trial online kon komen. Dat zorgde voor veel ergernis onder gamers, maar Sony heeft nu bekendgemaakt dat er binnenkort een compensatie zal komen.
Ben je namelijk in het bezit van een PS Plus abonnement, dan zal dit automatisch met vijf dagen worden verlengd wanneer het afloopt. Sowieso zal er binnenkort een ‘verlenging van vijf dagen PS Plus’ in de PlayStation Store beschikbaar komen. Mocht je free trial hiervoor al afgelopen zijn, dan kan je daarna alsnog vijf dagen PS Plus opnieuw uitproberen.
As tweede compensatie zal Sony later deze maand tijdelijk aan iedereen een code beschikbaar stellen die je na het inwisselen tien procent korting geeft op al je aankopen in de PlayStation Store. Het is goed van Sony dat ze met een compensatie komen en wij zijn benieuwd wat jullie van deze compensatie vinden.
skeeer, hoopte op free games!
yannickvanloon mobiel
Compensatie kan beter het is niet alleen de downtime van de kerstdagen maar ze kunnen bij zichzelf beter eens te rade gaan of ze de slogan 4 the players wel waar hebben gemaakt. Denk daarbij aan driveclub de regelmatige problemen met het netwerk de maandelijkse update het 2.0 debacle ….
GAMES GAMES GAM… Ah shit.
Maakt niet uit, deze compensatie is ook prima, niks te verliezen 🙂
Beter dan niets 🙂
Gewoon zeer redelijke compensatie van Sony. Een paar dagen niet op hun netwerk? Die dagen geven ze je cadeau. En die 10% kortingscode is gewoon een zeer fijn cadeautje. Uiteindelijk zijn ze ons niks verschuldigd vind ik en is dit een goede oplossing. Allemaal gratis games voor nog geen 3 dagen downtime is ook wel weer wat te veel van het goede.
Ik ga ff euro knallertje halen nu want de tranen staan in me ogen van het lachen..
Een prima compensatie!
goeie compensatie
@aarjen116:
Helemaal mee eens.
@84.241.212.xxx:
Awel amai, dan levert gij uwen PlayStation zeker en vast subbiet in voorne Xbox…
Sjheezuz! Iedereen zit te zeiken dat ze gratis games willen! Man schij uit! En vrouwen julie ook!
Ik wil niet lullig zijn hoor. Maar Sony is wel degelijk “for the players” bezig Door iedereen een compensatie aan te beiden.
@aarjen116: Mee eens!
Ik wil geen compensatie. Laat ez dat geld steken in het aannemen van competente mensen die de servers de volgende keer beetje snel weer online kunnen krijgen zoals bij Microsoft. Ipv dat nog es 2 dagen extra kost.
@84.241.212.xxx: overdrijven is ook een vak,
wa had je liever 5 dagen ps plus extra + 10% korting op de PS Store of de Sale die eigenlijk tot en met 31 december afgelopen zou zijn maar toch laten verlengen tot en met 6 januari op XBox Live
bron > http://www.gamersnet.nl/nieuws/201501/officiele_compensatie_voor_offline_playstation_network_update/
@aarjen116: volkomen gelijk!
Topic
beter iets dan helemaal niets
Servers zijn nooit offline geweest, maar overbelast.
Vandaar dat ze er ook weinig aan kunnen doen.
Enige dat jammer is is de communicatie, die had weer beter gemogen.
Goed opgelost zo.
Die hele “compensatie” mogen ze stoppen waar de zon niet schijnt wat mij betreft. Vijf dagen PS+ en 10% korting op games uit de PlayStation Store, waar de games nog te duur zijn al zouden prijzen worden gehalveerd. Ik zie alleen maar hoe Sony hieraan wil verdienen.
En van mij mogen ze eraan verdienen, als ze met de opbrengsten ervan dat verdomde netwerk van ze eindelijk eens verbeteren. Daar wacht ik nu al 7 jaar op. Ik heb liever dat ze zorgen voor een stabieler netwerk dan dat ze dit soort “cadeautjes” weggeven. Misschien kan ik dan iemand een bericht verzenden in 4 min. ipv 5 minuten en kan ik ’s avonds thuis op de bank gewoon de games spelen die ik spelen wil, zonder dat het netwerk voor de zoveelste keer plat ligt. #4theplayers, my ass. #4themoney is een toepasselijkere slogan.
Buiten het hele PSN. ben ik die waardeloze kwaliteit van de PS4-hardware ook niet gewend van Sony, en dat vind ik jammer om toe te geven als fan van hun producten. Controllers vallen van ellende uit elkaar, PS4 herkend regelmatig niet dat er een disc in zit en het ding maakt steeds meer lawaai. Die dingen zullen echt niet lang mee gaan.. Aan alles merk je dat de PS4 is gerushd om ‘m voor de XB1 op de markt te krijgen en het verbaast mij niet als zo dadelijk de een na de ander ermee ophoudt en het net zo’n fiasco wordt als bij de X360 het geval was.
Jeuj, laat die hacks nog maar een paar keer komen.
Heb er vrij weinig aan.
@84.241.212.xxx:
Wat een onzin. XBL had ook dagen last.
Overdrijven moet echt sirrieus een vak worden voor sommige….Ik heb het beroerste internet met 50 mbit die geshared word met 30 mensen (studenthuis) en Ik heb nergens last vam gehad. Geen lagg or what so ever. Tis geweldig dat Sony dit doet want na mijn inzien hoefde ze nog niet eens een iets te doen. Die 3 dagen? Wouw, big deal….-,-
Gewoon hun netwerk verbeteren das wat ik wil, het is nog slechter dan op ps3
@aarjen116: Ik wou dat ziggo het zo deed Dan heb ik een paar keer perjaar een gratis internet verbinding . Zeeer netjes van sony
@FGras: DDos is geen hack simpele ziel
Krijg meer dagen terug dan het systeem er uit gelegen heeft, en niet bepaald op dagen dat ik veel in zou loggen tijdens de feestdagen. Prima compensatie. Die 10% korting is overigens eenmalig voor zover ik begrijp en geldt op alles in je winkelwagen.
Het gaat hier met de dag slechter, al dat gezeik om niets
krijg je een compensatie, wat eigenlijk niet eens nodig was geweest, is het nog niet goed
En als je problemen het met je ps4, moet je niet hier gaan jammeren, maar gewoon Sony bellen. Thumbstick probleem kon je gewoon je controller opsturen en je krijgt een nieuwe. Wat de discs en herrie betrefd, nog nooit van gehoord
@7th-son: valt het op!
Zat eerst vaak op insidegamer.. toen het daar kansloos werd qua mensen kwam ik hier terecht..
Laatste maand veel haters/klagers/anonieme ridders hier.
Tijd voor wat kampf regels en orde 🙂
Netjes, want dit was niet hun fout
Prima compensatie!
Nederlanders zeuren echt om alles, voornamelijk als het om gratis spullen gaat… SONY is ons in principe niks schuldig
het spijt me maar de mensen zonder ps plus hebben tog ook downtime gehad ?
oja daar verdienen ze toch geen geld aan dus die kunnen de klere krijgen.
@82.217.103..xxx: niet iedereen is een ict expert NERD!!!!!!!!!
Nou wow zeg… 5 hele dagen…
En dat is niet eens genoeg voor alle dagen sinds ps4 zat psn eruit lag. En mensen zijn hier blij mee. 😀
Voor het feit, dat Sony slachtoffer werd van de aanval, zijn ze niet verantwoordelijk. Voor het feit, dat het vervolgens drie dagen duurt voordat alles weer een beetje functioneert wel.
Je betaalt een fee voor een dienst en als die niet geleverd wordt, dan volgt compensatie.
Ik vind persoonlijk die 5 dagen ook mager, maar het dekt de lading.
Waar ik mij wel aan stoor, is die 10% korting! Die bieden ze aan voor een store, waar de prijzen gemiddeld 20% hoger liggen dan in de winkels. Komt nog bij dat je digitale versies niet kan doorverkopen…
Ze proberen zo wat mij betreft nog inkomsten te genereren nav een big fail. Dat getuigt niet van respect naar de loyale achterban…
dus die 10 euro korting telt ook zometeen als ik een nieuwe game koop?
Wat ik gelezen heb na wat speurwerk.
In addition, sometime this month we will announce that for a limited time, we will be offering a 10 percent discount code good for a one-time discount off a total cart purchase in the PlayStation Store as a thank you to ALL PSN members.
@77.248.170.xxx: Dit staat ook gewoon in het bericht??
@217.121.46.xxx:
10 euro? Lees anders nog even een keer 😉
@Peter01:
10% korting is voor PSN leden, dus ook voor diegenen zonder PS+…
mooi
A Gamer wat ben jij een een groot schaap man een controller die uit elkaar valt fffff steekt hem dan niet in u reet en ga er niet op zitten e .
MONGOOL DAT JE BENT als het u niet aanstaat blijf hier gewoon weg en verkoopt u ps4 ok .
telkens als sony iets terug doet voor hun klanten is het hier op sense nooit goed genoeg het zijn altijd van die onozele nichten die hier klagen bende kids
10%,helaas niet 10 euro.
@jimke1: dat de controlers bagger zijn is algemeen bekend. Zo ook de herrie die de ps4 snel maakt. Laat mensen hier gewoon zijn of haar mening geven! Anders krijgen we hier alleen maar propaganda berichten over alleen hoe goed Sonny is. En ook Sony zoals elk ander bedrijf heeft zijn minpunten
Voor sony zijn doen is dit een goede compensatie
Prima compensatie, ik ben er tevreden mee.
@188.207.81..xxx:
Ik ben niet voor propaganda berichten, kritiek mag en moet ook geuit worden.
Maar mijn PS4 maakt geen herrie en ik heb ook geen problemen met mijn controllers.
Zou ik die problemen wel hebben, zou ik contact opnemen met Sony en aanspraak maken op de garantie.
Pfff 10% korting had wel 40% mogen zijn.
Goed nieuws
@188.207.81..xxx: Sony helpdesk schijnt er ook te zijn wordt zo opgelost.
@83.82.193..xxx:
sommige mensen moeten gewoon meer geduld hebben. niet alles kan in een keer goed wezen! zo lang ze het verbeteren is het toch goed.
@82.74.148.xxx: Heb zelf het probleem dat soms bij het opstarten mijn controller vast staat (lamp blijft branden en veder kan ik er niks mee).
Heb deze controller volgens mij nog geen update gegeven, vandaag maar even doen.
Had het leuker gevonden als ze titels als Scott Pilgrim en Journey naar de PS4 zouden porten..
Wat apart is want het oudere spel Fl0w is gewoon beschikbaar voor de PS4.
@Alycan:
Dan heb je toch echt gemist dat Journey naar de Ps4 komt ;P Hij word ook gratis voor de mensen die hem al gekocht hadden net als Flower en Flow.
Hier heb je de aankondigings trailer!
http://youtu.be/H7KOA_k79yo
@94.215.29..xxx: Gewoon je controler resetten hij flikt dat soms als de je de ps toets indrukt bij het afsluiten . Dan blijft die hangen resetten en hij start de ps4 zonder kabel op
@Peter01: Ict expert lol . Ik heb niks met de pc kan hem draaiende houden .een DDos geeft niks met ict . En zeker geen Nerd . Nerd spelen niet op console ‘s
@jimke1: @Redrum83: Als dat xone volk nou ging gamen inplaats van zeiken was het nu een stuk leuke op het forum . Wij gaan ook niet bashen op het xone forum . Geen zo in en game dan liever als ik dan toch niks te doen heb .
@Xnator: Mijn dank is groot voor deze informatie =D
@aarjen116: Amen.
@62.140.132..xxx: Ze kunnen ook denken; fok hun, we geven helemaal niks ter compensatie
@aarjen116: Amen.
@62.140.132..xxx: Ze kunnen ook denken; fok hun, we geven helemaal niks ter compensatie
@aarjen116: Amen.
@62.140.132..xxx: Ze kunnen ook denken; fok hun, we geven helemaal niks ter compensatie
Wow. Er gaat iets fout, excuse moi. Kan geen berichten verwijderen via de iPhone.
@A Gamer: PSN+ is er nog geen 3 hele dagen uit geweest. Maar laten we het afronden op 3 dagen a 13 eurocent per dag. Je krijgt hiervoor 5 dagen terug en daar bovenop nog eens 10 procent korting voor in de store. Lijkt me dus een zeer nette compensatie.
Als jou controller van ellende uit elkaar valt moet je misschien eens te raden gaan hoe je er mee om gaat. Ik game dagelijks, en velen in mijn omgeving ook. Valt me bij mijzelf juist op dat als ik even op de PS3 speel ik juist nu de tekortkomingen aan die controller merk die bij de PS4 versie zijn opgelost.
En als jij zo’n problemen met je PS4 hebt dan bel je toch gewoon Sony. Krijg je keurig een nieuwe. Heb nog nooit gehad dat een disc niet werd herkend.
@Patr!ck:
En een van de Sony fanboys is weer present. Hoelang is psn down geweest sinds ps4? Al die dagen moeten ze gratis geven. Wat is 5 dagen nou? Zijn jullie daar exht zo blij mee?
Dit is nou waarom ik Sony niet meer sponsor, ze zijn te karig als het aankomt op klanten iets gunnen, maar wel weer als de killen erbij om iedereen zijn of haar centen te innen.
5 dagen haha. Psn is 2 weken eruit geweest totaal. Kunnen ze best 1 maand comoensatie geven. Maar daar zijn ze te gierig voor terwijl ze met psn plus 400 miljoen hebben verdiend.
Blijf lekker de fanboy.
@62.140.132..xxx:
Als de killen erbij moet zijn als de kippen erbij ^^^
@62.140.132..xxx: Waarom is hij een fanboy? 2 weken in totaal ofline verspreid over een 1 jaar door DOSS aanvallen? Wel geteld 1,82 euro verlies. Ga hiervoor zoveel problemen maken? Word een zwaar leven voor je dan want life is full of dissepointments! Er zijn zoveel services die wel eens eruit liggen door het een of het ander en dan is PSN toch wel de minst belangrijke daarvan.
Maar he, 400 miljoen is zoooooveel geld natuurlijk! Servers onderhouden en games afkopen voor Ps+ is natuurlijk goedkoop. Daarbij mag geen enkel bedrijf winst maken want stel je voor! Pffff…(sarcasme off)
@82.217.103..xxx: nou als jij denkt dat nerds niet op consoles spelen dan ben JIJ er sowieso geen.
@94.209.115..xxx: krijg ik dan nog compensatie voor de dagen dat ik niet online kon ?
ik koop geen digitale games als het effe kan namelijk.
@Xnator: Amen, hoef geen woorden meer aan vuil te maken.
@83.82.193..xxx: onzin
Sony was niet vrijwillig en voor de lol offline.
Daarom vindt ik dat een compensate niet nodig is. Maar ja beter dan niets 🙂
Is gewoon een nette compensatie. Hierdoor hoeft niemand zichzelf benadeeld te voelen.
Toch hoop ik niet dat dit de tendens gaat worden. Dat elke keer er een Ddos aanval komt (wat schijnbaar erg makkelijk gedaan kan worden) wij gamers die dagen niet kunnen gamen, en Sony weer met een bepaalde compensatie op de proppen komt.
Dan heb ik toch liever dat ze wat doen aan het voorkomen van dergelijke aanvallen op hun servers.
Ik las dat MS hier iets minder problemen mee heeft gehad door de vele malen grotere server capaciteit. En hun Live snel weer beschikbaar hadden voor hun klanten.
Het is Sony toch gelukt om de “consument” weer een speen in de mond te stoppen zo te zien. Bedankt voor de 5 dagen… Als ziggo dit bij mij flikt dan krijg ik er een maand gratis uit en hier nemen mensen die 5 dagen voor lief. Deze compensatie is puur voor de kerstdagen neem ik aan. Want ze hebben nog een hele hoop goed te maken verspreid over 2014 en de valse beloftes die gemaakt zijn.