Diverse PlayStation 3 games hebben hun overstap naar de PlayStation 4 al gehad, waaronder de games van thathgamecompany. Zo zijn Flower en flOw al geruime tijd beschikbaar, maar er is nog een derde game uit hun stal en dat is Journey.
Ook deze game is in ontwikkeling voor de PlayStation 4, maar de release is tot op heden in het duister tasten. Iemand vroeg desondanks aan de ontwikkelaar hoe het er met de game voor staat, waarop thatgamecompany reageerde met het bericht dat de game niet lang meer op zich laat wachten.
Zodra er een releasedatum voor de PS4 versie van Journey bekendgemaakt wordt laten we het weten.
@NaughtyGods Tricky Pixels is still working on the port, and it won't be announced until it's been completed, but it's not too far off.
— thatgamecompany (@thatgamecompany) January 11, 2015
Verder werd er nog om een PS Vita versie gevraagd en hoewel daar ogenschijnlijk geen plannen voor zijn ziet thatgamecompany het wel zitten door het als ‘awesome’ te omschrijven.
@IamDatte Nothing has been announced by Sony yet, but it's be awesome, if possible.
— thatgamecompany (@thatgamecompany) January 10, 2015
Hoop wel op CrossBuy
@RM_NL: Zal wel cross buy zijn, hun andere games, flow & flower, waren dit ook.
Vind het een beetje zonde van tijd om ports van zulke korte games te maken, al begrijp ik dat dit dus door een extern bureau wordt gedaan? Was wel een leuke ervaring maar na 1x een uurtje uitspelen hoeft het niet echt nog een keer.
Meesterwerken als deze games verdienen een poort! En met Cross-Buy uiteraard. Maar vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die de game nu pas gaan spelen. Ik heb van de week ook pas unfinished swan op PS 4 gespeeld. Voor t eerst.
@92.66.246..xxx: Is die Unfinished Swan ook move compatible op de ps4. Dat was ie wel namelijk op de ps3.
Geen idee heb geen move.. Spel ervaring was top met ds4
Heel vermakelijke game, ik heb hem voor de PS3 op disk, maar ik koop hem met veel plezier gewoon nog een keer voor de PS4 🙂
@derage88:
De Vita ports worden vaak idd door andere bedrijven/devs gedaan. Tenzij de oorspronkelijke dev er tijd en geld (en belangstelling) voor heeft natuurlijk.