http://www.psx-sense.nl/images/file/img_545a5cda97d80.jpg

Reverse-boosting is een manier van ‘glitchen’ in Call of Duty: Advanced Warfare waar veel misbruik van wordt gemaakt. Spelers vermoorden zichzelf opzettelijk door in een match een hele slechte score op te bouwen, waarna ze vervolgens lager ingedeeld worden bij ranked matches. Door het skill-based matchmaking systeem van de game krijgen zij vervolgens de kans om tegen newbies te spelen die ze vervolgens kunnen domineren.

Sledgehammer’s Michael Condrey vond zichzelf ook in enkele matches met spelers die dit systeem exploiteren. Hij heeft dan ook plannen om de banhammer te gebruiken voor deze personen. Ook is het lullig voor andere teamspelers die in een match zitten met iemand die zichzelf constant vermoord of slecht speelt, want dit haalt je score als team fors naar beneden.

“Playing at home, I’ve been randomly matched with players doing this and it’s incredibly frustrating to lose based largely on my team being down a contributing teammate,”

“No one wants to lose an objective based match by effectively being outnumbered while their teammate shoots grenades into their own forehead 100 times in the corner. It’s not right, and it hurts you and your team’s online experience. Call of Duty is both social and competitive, and we respect and honor that. Part of the competition that is core to our values is that players do not adversely degrade their team’s ability to compete fairly.”

“It’s not dissimilar from the bans that cheaters and boosters receive, and we have increased our focus on reverse boost banning to combat the growing issue. No one is trying to restrict the fun factor of playing Advanced Warfare with this policy, nor are we actively banning against particular styles of play, like trick shots.”

“However, we have a low tolerance approach to people who ruin the experience for others through cheating, boosting, reverse boosting or being caught with toxic emblems in game. We don’t like seeing any of these happen, and we’re pushing to eliminate these behaviors from the game.”