Op het PlayStation Blog is bekendgemaakt dat White Night in maart naar de PlayStation 4 komt. Dit is het eerste project van de nog jonge ontwikkelaar Osome Studio. In deze survival horror titel betreed je als detective een verlaten landhuis voor een zaak. De stijl van de game is ‘film noir’ en is gekenmerkt door de zwarte en witte accenten. Het is een game die perfect past in het genre volgens de studio en ze gebruiken hun ervaring die ze hebben van Alone in the Dark, waar het team aan mee heeft gewerkt.
Het team van Osome Studio bestaat uit Ronan Coffec, Domenico Albani en Mathieu Fremont. Zij willen met White Night een klassieke survival horror titel neerzetten met een volwassen verhaal, sterke personages, sfeervolle omgevingen en het de speler ongemakkelijk maken door bepaalde situaties. White Night zal op 4 maart verschijnen voor een prijs van €14.99.
Wat is dat toch de laatste tijd met al die Horrorgames – dit wordt net zoals 10 jaar geleden met alle WO2 shooters – op een gegeven moment zijn mensen er klaar mee en graven ontwikkelaars zich zelf in schulden omdat men dan opeens geen horror games meer “digt”
Yes! Een indie in zwart-wit. De PS4 gaat echt de goede kant op. Ik hoop dat we deze over een paar maanden bij psplus krijgen!
@81.204.215..xxx:
Moet je een doekje zodat je de tranen weg kunt vegen?
@PSknul:
Ik ben het wel met je eens, maar je ziet vaak dat een bepaalde trend herhaald blijft worden omdat er toch ergens animo voor is vanuit de markt (er is altijd wel ergens een gamer die er op zit te wachten) maar ook omdat als iets succesvol gebleken is er vaak nog meer geld in dat segment van de markt zit. Zeker voor investeerders die denken dat ze hierdoor op een “veilige” manier hun geld kunnen investeren om er zoveel mogelijk voor terug te krijgen. Maar er zijn natuurlijk ook ontwikkelaars die zich in het genre willen mengen omdat zij denken iets unieks eraan toe te kunnen voegen.
Je ziet het met meerdere genres of settings, zoals zombies, aliens, etc… Maar het beperkt zich ook niet tot games alleen natuurlijk, je ziet het ook bij films, muziek, etc…
In mijn optiek is het wel zo dat wanneer je een genre of een setting zat bent het eenvoudiger is om de slechte titels van de goede te onderscheiden en je daardoor ook meer waardering op kunt brengen voor de ontwikkelaars die er net iets meer moeite voor doen dan de ander.
Nou voor mij mag het genre wel een grotere impuls hebben.
Want wat er uit komt is nog niet zo boeiend allemaal.
het is nog allemaal niet van het niveau oude resident evil of Dead space 1……
@PSknul: Ik zie niet het verschil met alle shooters, rpg’s, sport, fps, race games enz
@66.249.93..xxx: idd daar ben ik het 100% mee eens.