Met de komst van de CryEngine 3 hoort natuurlijk ook een nieuwe game van Crytek erbij en wat past er nou beter bij dan een vervolg op de succesvolle game Crysis. Precies, Crysis 2 komt eraan en ditmaal ook naar de gameconsoles. Natuurlijk komt Crysis 2 ook naar de PlayStation 3 toe en deze moet nog mooier worden dan zijn voorganger.
Niet alleen dat wordt er verwacht van Crysis 2, want Crytek is met een wel heel sterk punt naar buiten gekomen. Nathan Camarillo is de executive producer van de game en verteld in het nieuwe nummer van Edge dat Crysis 2 vijf momenten zal hebben die je nooit van zijn leven zal vergeten. Hopelijk gaan ze dit dan ook waarmaken en daar zullen we vanzelf achter komen als Crysis 2 tussen juli en september dit jaar uitkomt.
“We know what was good about Crysis, what we needed to improve and what was fun about the game, and we can build on a core we no longer have to find. We can have those signature moments that only Crytek can do in realtime – those five big things you’ll remember forever.”
Wat ook nog leuk is om te melden is dat Crysis 2 deels geïnspireerd door de visie op New York in twee films: I Am Legend en The Day After Tomorrow. Dit vertelde de president van Crytek Cevat Yerli in hetzelfde bald.
“I Am Legend and The Day After Tomorrow were unique and both ‘owned’ a version of New York. Ours, likewise, is in harmony with the Nanosuit. In Crysis, we changed that island in ways the player didn’t expect. Expect bigger here. It’ll be a New York City like none in games or cinema.”
Hopelijk is het wat.
Eerst maar is afwachten. Hypen kan iedereen als de beste, kijk naar GT5.
ik weet wel dat het een hele mooie game woord maar of hij ook leuk is …
geïnspireerd door 2 goede films. ben benieuwd
Ik speel sindskort Crysis warhead PC (CryEngine2)op Enthusiast mode, en dat ziet er zeer goed uit op mijn TFT-monitor. Ga één deze dagen mijn pc maar weer eens naar mijn kamer slepen, om deze game op mijn plasma tv te gaan spelen.
Er staat niet dat er 5 dingen gebeuren die je nooit meer vergeet. Hij zei dat er 5 dingen met het spel gedaan zijn die je nooit meer vergeet:
1. Ze wisten al wat er goed aan de game was.
2. Ze wisten wat ze moesten verbeteren.
3. Ze wisten wat er leuk aan de game was.
4. Ze hoeven niet meer te zoeken naar een kern/engine, want die hebben ze al.
5. Ze kunnen ook tekenende momenten hebben die alleen Crytek kan voor oorzaken in RT.
Shit, lees je interviews eerst voor je wat post?
haha of niet AngelEmiel.
staat er gewoon letterlijk wat de 5 momenten zijn.
“We know what was good about Crysis, what we needed to improve and what was fun about the game, and we can build on a core we no longer have to find,” said Camarillo. “We can have those signature moments that only Crytek can do in realtime – those five big things you’ll remember forever.”