Ratchet & Clank zal binnenkort het witte doek proberen te veroveren en de game industrie zou de game industrie niet zijn als daar geen nieuwe – of in dit geval: “vernieuwde” – videogame aan te pas zou komen. Insomniac liet op de afgelopen E3-beurs weten dat het om een soort van remake ging, maar bleef bewust erg zuinig met de details.

Aan dat stilzwijgen is nu een einde gekomen. De ontwikkelaar heeft namelijk laten weten dat ze de eerste Ratchet & Clank gaan heruitvinden door de gameplay up te daten en het spel op visueel vlak van de grond af aan opnieuw op te bouwen. Net als de film zal de game de nadruk leggen op de ‘origin story’ van ieders favoriete Lombax, Ratchet.

“Ratchet & Clank have been a part of our lives at Insomniac for over 12 years. To this day, the series inspires us with the promise of new planetary adventures, propulsive action, and intergalactic wonder.

In 2015, we have the rare (actually, for us, unprecedented) opportunity to expand Ratchet’s universe simultaneously in two forms. We’ll continue our involvement with the Ratchet & Clank feature film. And we’re excited to announce that we’re also developing a game that shares the film’s vision of Ratchet’s origin story. As featured in Sony’s press conference, the game re-imagines the original Ratchet & Clank, with updated gameplay and completely new visuals built from the ground up for the PlayStation 4.

Our California and North Carolina studios are making the game together, marking our deepest cross-country collaboration to date. Many of the original developers responsible for the very first Ratchet & Clank game have an opportunity to create the stunning Solana Galaxy that they–and our fans–have always wanted to see. Longtime Design Director Brian Allgeier, Studio Director Chad Dezern, and Game Director Shaun McCabe will lead the project.”

De game zou normaal gezien ergens in het begin van dit jaar moeten verschijnen.