Deep Down werd aangekondigd bij de PlayStation Meeting in februari 2013 als exclusieve game voor de PlayStation 4. Vorig jaar zou er een beta plaatsvinden, maar die is voor onbepaalde tijd vooruitgeschoven. Het is bovendien ook erg stil rondom de game de laatste tijd, maar om ons gerust te stellen kwam producer Yoshinori Ono met een verklaring.

In een interview met 4Gamers heeft hij aangegeven dat de game nog steeds in ontwikkeling is en dat geruchten dat de game geannuleerd zou zijn niet kloppen. Capcom heeft gewoon wat meer tijd nodig dan aanvankelijk verwacht en dat is de fase waar ze momenteel in zitten.

Verder gaf Ono nog wat achtergrond informatie over wat er zoal toe geleid heeft waarom de game wat langer op zich laat wachten.

“Deep Down will take a little more time to finish. There seems to be rumors that development has come to a stop, but those aren’t true.”

“It might be a while ahead, but we hope to show you something truly different from what was shown previously. In fact, since we announced it, the framework behind it has grown much larger to the point that what we had before may well have been a dud.”

“Since maintaining an online game service is a long-term challenge, if you don’t properly create necessary parts of it in time for the launch, players won’t stick around long even if it’s interesting,”[…]”We eventually came to have concerns that Deep Down wouldn’t initially establish itself well with consumers, so we decided to put aside more time so we could perfect it.”