Eerder dit jaar lieten we jullie al weten dat The WItcher 3: Wild Hunt op zowel de PlayStation 4 als de Xbox One een framerate van 30 frames per seconde heeft. Een hogere framerate is natuurlijk altijd mooi, maar waarom ervoor gekozen is om de framerate niet naar 60 fps te verhogen was tot op heden niet echt duidelijk. Daar is nu verandering in gekomen, want tegenover GamingBolt heeft ontwikkelaar CD Projekt RED het één en ander rondom de framerate verklaard.

Michał Krzemiński, senior art producer bij de studio, legde uit waarom het team heeft gekozen om The WItcher 3: Wild Hunt op 30 frames per seconde te laten draaien. Hij vertelde dat het doel was om een RPG te ontwikkelen, die een grote en levendige wereld vol met avontuur bevat. De speelervaring krijgt daarom de hoogste prioriteit, gevolgd door de technische aspecten zoals resolutie en framerate.

“We don’t think like that. When you have a vision to create an RPG that will leave a long lasting impression, you don’t think in terms of resolution or frame rate. You think of adventure, you think of living worlds, and the stuff you’ll be able to do in that world. Technical aspects are kind of secondary, which of course doesn’t mean that we don’t want the graphics to be awesome.”

Zijn jullie het met Michał Krzemiński eens? Vinden jullie de speelervaring en het bieden van een groots avontuur in een mooie wereld belangrijker dan een hogere framerate? Laat het hieronder weten in de reacties.