Review: Battlefield: Hardline – Toen Battlefield: Hardline vorig jaar tijdens de E3 werd aangekondigd, liep niet iedereen gelijk over van enthousiasme. Sommige fans konden zich niet vinden in de setting die Visceral Games introduceerde. Hardline zou meer op een uitbreiding voor Battlefield 4 lijken dan dat het een echt op zichzelf staande game zou zijn. Nadat wij inmiddels uitgebreid met de game aan de slag zijn gegaan, kunnen we dat laatste echter gelijk de wereld uit helpen. Battlefield: Hardline heeft absoluut bestaansrecht en geeft zelfs een hele nieuwe draai aan de zo gerenommeerde franchise.
Een hele verbetering…
Ten opzichte Battlefield 4 is de singleplayer van Battlefield: Hardline anders en veel beter van opzet. Het verhaal is weliswaar nog steeds vrij oppervlakkig en bevat weinig verrassingen, maar heeft tenminste wel een logische volgorde. Je begrijpt naarmate je verder komt nu in ieder geval waar je mee bezig bent. Geen grote legermachten meer die het tegen elkaar opnemen, maar politieagenten en criminelen die elkaar ditmaal het leven zuur maken. Jij speelt de wat bleue Nick Mendoza, een politieagent in Miami, die samen met zijn collega’s moet optreden tegen de toenemende drugscriminaliteit die de stad teistert.
Het verhaal is op zich de moeite waard om een keer door te spelen en dat komt vooral omdat het zo gebracht wordt dat je je een ster waant in je eigen politieserie. Zo krijg je wanneer je tussentijds stopt met een missie een filmpje te zien: “Next Time in Hardline.” Bijna hetzelfde geldt wanneer je weer een missie opstart, dan krijg je onder het mom van “Last time in Hardline” nog even een aantal momenten uit de vorige episodes te zien. Daardoor wil je toch nog even doorspelen om te kijken wat de volgende episode inhoudt. Het concept komt qua opzet duidelijk uit Netflix en doordat het als serie gebracht wordt en het goed te volgen is, smaakt het na elke episode naar meer.
Het gebruik van stealth en NPC’s met domme AI
Toch zijn hier nog wat haken en ogen aan, zeker als we het over de gameplay hebben. Een interssant nieuw element is het tonen van je badge tijdens het spelen. Zo draag je als agent natuurlijk je politiebadge bij je en die zul je tijdens het avontuur vaak willen gebruiken. Dat hangt samen met het nieuwe stealth-systeem dat Visceral introduceert. Hiermee kun je nu achter vijanden langs sluipen om hen vervolgens neer te slaan of te arresteren. Via het tonen van je badge kan je maximaal drie criminelen tegelijk in de boeien slaan. Het ziet er op zulke momenten alleen wat vreemd uit als criminelen dan geen poot uitsteken om hun kameraad te helpen wanneer je die in de boeien slaat.
Naarmate het verhaal vordert, zal je per missie de keuze voorgelegd krijgen om wel of geen stealth te gebruiken. Het gebruik van stealth is echter wel aan te raden, aangezien deze aanpak het minste risico op mislukking met zich meebrengt. Bovendien zijn alle NPC’s, helaas inclusief je eigen partner, zo dom als het achtereind van een varken wat het nog makkelijker maakt om langs iemand te sluipen. Soms lijken vijanden je gewoon niet te willen zien, zelfs niet wanneer je erg dichtbij bent of wanneer je partner zich opzichtig in hun blikveld bevindt. Het gebruik van stealth is niet alleen makkelijker, je zult er indirect ook nog voor worden beloond. Zo krijg je meer punten wanneer je criminelen weet in te rekenen dan wanneer je ze gewoon neer knalt, wat uiteraard ook een optie is in de game.
Je scoort daarbij nog meer punten wanneer je criminelen weet in te rekenen die een arrestatiebevel uit hebben staan. Alle criminelen, waaronder deze belangrijkere bad guys, kan je vinden door je scanner te gebruiken en ze vervolgens te taggen, zodat je ook gelijk hun positie weet. Tevens kan je op die manier de omgeving afspeuren naar bewijsmateriaal, waarmee je onder meer nieuwe wapens, upgrades en andere gadgets kan verdienen. Je hebt als agent dus zeker voldoende middelen om goed voorbereid aan een missie te beginnen en je aanpak loont zich ook echt in de resultaten na afloop.
Vlotte multiplayer met enkele toffe nieuwe modi
Zo vlot als het doorspelen van de singleplayer aanvoelt, zo snel voelt ook het spelen van de multiplayer aan. Dat komt omdat alle negen maps ditmaal een stuk kleiner zijn qua opzet en omdat de actie zich veelal afspeelt in kleinere ruimtes. Ook in de maps die qua opzet wat groter zijn, concentreert de actie zich voornamelijk op bepaalde plekken. Het gevolg hiervan is dat het tempo er lekker in blijft zitten en dat is tevens te danken aan een aantal nieuwe modi.
In Heist moet je als crimineel een waardevolle buit stelen en die ergens naartoe brengen. Het team van agenten moet dit uiteraard zien te voorkomen. In Hotwire, wat een beetje aanvoelt als een verkapte versie van Conquest, moeten zowel de politieagenten als de criminelen een aantal gemarkeerde auto’s stelen om daar zo lang mogelijk in rond te rijden. Op die manier kan je steeds meer punten verdienen en wie het meeste na afloop heeft, is de winnaar. Een hoogtepunt dat zich in deze modus voordoet, is dat als je met je team in een achtervolging verzeild raakt, je dan met z’n allen uit het raam kan hangen om de andere auto uit te schakelen.
Van deze twee is Hotwire de meest dynamische modus waarin het tempo zeer hoog ligt, al doet Blood Money wat dat betreft ook een behoorlijke duit in het zakje. In deze modus moeten beide teams namelijk geld zien te stelen vanaf een centraal punt in de map. Criminelen gebruiken het geld als buit en de politie wil het geld hebben als bewijsmateriaal. Het team dat het meeste geld buit maakt, wint, en dus is het zaak om ook geld rechtstreeks van je tegenstanders te proberen stelen. Er onstaat dan al snel een verspreiding van de actie over de gehele map, omdat iedereen alle kanten op gaat en dat zorgt voor een forse chaos, wat in deze modus absoluut positief is.
Teamwork is belangrijk
Naast de genoemde modi zijn er nog twee andere nieuwe modi en hierin speelt teamwork vooral een belangrijke rol. In Rescue en Crosshair speel je met maximaal vijf tegen vijf en de reden waarom teamwork hier zo belangrijk is, is omdat je niet gelijk tot leven komt wanneer je dood gaat. Dan moet je namelijk wachten tot de volgende ronde, waardoor enigszins voorzichtig spelen wel van belang is.
In Rescue draait het om twee gijzelaars die door de politieagenten moeten worden gered, terwijl de criminelen dit moeten proberen te voorkomen. Crosshair lijkt er een beetje op, al draait het hier om één gijzelaar die door het politieteam naar een veilige plek moet worden gebracht. Vanzelfsprekend moeten de criminelen dit proberen te voorkomen met een kat-en-muisspel tot gevolg. Tot slot heb je nog het bekende Conquest en Team Deathmatch, waarin de nadruk minder op goed teamwork ligt. Deze twee modi komen helaas ook wat minder goed uit de verf in deze Battlefield; met name Team Deathmatch is hier één groot kippenhok vol met slecht geplaatste spawnpunten.
Een onsje minder
Wat opvallend aan Battlefield: Hardline is, is dat er minder wapens en voertuigen aanwezig zijn. Dat er geen tanks in de game zitten, is vanzelfsprekend, maar het is toch wel jammer dat er bijvoorbeeld weinig boten in de game zitten. Ook het huidige wagenpark had wel iets uitgebreider mogen zijn, puur voor de variatie. Qua gadgets doet de game wel een aantal leuke dingen; zo springen de grappling hook en zip-line er op een positieve manier uit. Door de grappling hook te gebruiken, kan je snel op hoge gebouwen komen en als je van het ene gebouw naar het andere gebouw wilt oversteken, dan is hier de zip-line als perfecte oplossing.
Dit soort gadgets zorgen voor nog meer dynamiek en verticaliteit in de gameplay, want je moet nog beter anticiperen op waar het gevaar vandaan komt. Daarbovenop is de welbekende Levolution feature ook weer aanwezig en dat zorgt voor een aantal heftige momenten. Zo zagen we een keer een hijskraan tegen een flatgebouw aan vallen, een brug helemaal instorten en kregen we tijdens het spelen zelfs een keer te maken met een zandstorm die ons het zicht geheel ontnam. Allemaal details, maar het maakt de multiplayer in ieder geval tot een vermakelijke ervaring.
Puike audio, grafisch soms matig en rare animaties
Over de soundtrack en al het geluid wat er in Battlefield: Hardline te horen is kunnen we vrij kort zijn: de wapens, ontploffingen, muziek, en actie komen allemaal natuurgetrouw en zeer realistisch over, iets dat ook een kenmerk van de franchise is. Over de grafische afwerking zijn we echter wat minder tevreden. De game ziet er – met name in de singleplayer – grafische aardig tot goed uit, maar desondanks bevat de game wel veel slordigheden.
Zo willen textures van sommige gebouwen of objecten nog wel eens traag inladen en kent de game over het algemeen een vrij flets kleurenpalet. Dit komt voornamelijk in de multiplayer naar voren, met als gevolg dat het geheel toch wat saai over kan komen. Ook zijn de animaties van NPC’s, menselijke teamgenoten of vijanden geregeld wat raar. Zo komt het vaak voor dat tegenstanders, nadat je ze hebt neergeslagen, met hun hoofd in of door een muur heen vallen, of ze blijven al stuiterend hangen in een tafel. Dat zijn grafische slordigheden waar we niet van weg kunnen kijken en die toch enigszins afbreuk doen aan de gehele spelbeleving.
Conclusie
Visceral Games heeft met Battlefield: Hardline een toffe en snelle shooter afgeleverd met een gewaagde, maar frisse spelopvatting. Helaas zorgen de grafische afwerking, domme AI en onder meer rare animaties van NPC’s en andere spelers ervoor dat Hardline niet zo goed is als het had kunnen zijn. Tevens is het jammer dat je nu minder wapens, voertuigen en andere items hebt om te kunnen vrijspelen. Daarentegen zijn wel weer positief over de wat oppervlakkige, maar verder snelle en vooral toffe singleplayer en ook over de verschillende nieuwe multiplayer modi. Heist, Hotwire en Blood Money zijn echt ontzettend leuk om te spelen en zorgen er met name voor – wanneer je met vrienden speelt – dat je het meeste plezier hebt aan de game. Battlefield: Hardline is zeker niet perfect, maar is daarom niet minder de moeite waard.
Pluspunten
- Speelt vlot
- Thema met politie tegen criminelen
- Je speelt nu episodes in plaats van missies
- Heist, Hotwire en Blood Money als nieuwe modi
- Geluid van wapens, voertuigen en ontploffingen
- Toffe soundtrack
Minpunten
- Oogt flets en bevat grafische slordigheden
- AI van NPC’s is af en toe matig tot slecht
- Chaos en slechte spawn points in Team Deathmatch en Conquest
Misschien toch nog maar eens proberen. Ik hou wel van wat meer pace dan bij BF4.
Weet nie wel spel hun gespeelt hebben maar er zitten gewoon boten in sommige maps
Grafisch ziet het er wat minder uit dan bf4. Koop dit spel niet mede doordat bf4 zo’n dramatische release had. Pik ‘em wel op voor twee tientjes op marktplaats van de zomer.
Ik hoop nog steeds op bc3 goede review
Goede review, ben het er wel mee eens. Ik vermaak me goed met deze game maar blijf BF4 ook nog wel spelen want dat is toch echt totaal wat anders. Hardline is veel sneller en de focus ligt veel meer op man-to-man combat i.p.v. met voertuigen.
@CrazyFunkyStyle: Ik vermaak mij nog steeds prima met Hardline. Het speelt snel, er zit veel actie de multiplayer en modi als Heist, Hotwire en Blood Money zijn zeer vermakelijk. Ik kan je hem zeker aanraden!
@195.240.206..xxx: Inderdaad, ga voortaan eerst op onderzoek uit, dan zul je merken dat er wel boten in de game zitten
Chaos en slechte spawn points in Team Deathmatch en
Hoezo? Je bepaald zelf toch waar en wanneer je spawnt?
dit is voor mij toch een verassing in de reeks van battlefield reeks ik ben er tevreden mee .
nog een paar uurtjes spelen en de game is platinium 🙂
Er zitten wel boten, raam retal em knadeb
Idd zitten wel boten, revieuw aanpassen lijkt me
@195.240.206..xxx: Er zitten ook boten in de game, schrijf ook niet dat die er niet in zitten. Het aanbod boten wat ik voorbij heb zien komen vind ik alleen een beetje mager. @Dragonborn: Is wel de moeite waard hoor! Speelt alleen heel anders dan BF 4. @86.90.142.xxx: Toch leuk om te om te vernemen dat je de review goed vindt!@ZeroY: Leuk om te vernemen dat je het eens bent met deze review! Klopt verder helemaal wat je aangeeft.
@92.69.218..xxx: review
@92.69.212.xxx: Geldt meer voor Team Deathmatch. Je bepaald inderdaad zelf waar je weer tot leven komt, maar het is soms zo’n chaos dat je zelfs dan nog direct het loodje legt.
@taart0001: er staat toch echt geen boten in de game zitten
Ik hou het bij bf4, ik ga denk ik toch voor bloodborne, ben wel toe aan wat anders.
Iemand die hem heeft. Vind jij hem beter of slechter dan bf4 en vind je hem beter of slechter dan bf3?
alvast bedankt!
@taart0001 onzin, heb de game ook, je hebt wat respawnen betreft altijd zelf de regie in handen, je had als pluspunt trouwens ook wel even mee kunnen nemen dat de game zeer goed werkt online, nauwelijks lag, zeker ten opzichte van bf4, voor de rest prima review hoor!
@92.69.218..xxx: Excuus, je hebt helemaal gelijk! Heb het niet zo bedoeld, ik heb dit aangepast naar ‘weinig’. Attent opgemerkt.!
@77.249.7..xxx: Ik zelf vind hem fijne spelen dan Battlefield 4. Maar dat ben ik natuurlijk maar. Puur een persoonlijke mening.
@92.69.212.xxx: Dat laatste is zeker waar. Heb je gelijk in. Online speelt Hardline prima weg en het joinen van vrienden is ook makkelijk. Servers houden het tot nu toe prima. Wat dat spawnen betreft, fijn om te vernemen dat jij hier minder problemen mee ervaart. Ik en met mij ook anderen vrienden, hebben hier echter wel last van gehad.
Mooie uitbreiding pakket van BF4…. Zou hem misschien wel even spelen. Maar heb geen tijd Bloodborne baby.
Maar iedereen veel plezier gewenst met Hardline! Hop innn
@77.249.7..xxx: beter dan 4! 3 durf ik ff niet te zeggen heb ik weinig gespeeld.
@217.122.167.xxx: @92.69.218..xxx: Is al aangepast! Bedoelde ‘weinig’ boten. Attent opgemerkt!
Ik vermaak me prima met deze game. Wie deze game op de PS4 heeft en keer samen online wol gamen, add me: Freshnesz
Doe mij maar een stukje.
@89.98.244..xxx: Tof man. Kunnen we een keertje samen spelen.
@86.90.142.xxx: ik ook Bad company was zo verslavend.
Deze review is juist het tegen overgestelde van xgn(die ik toevallig las) LMAO
Mijn bevindingen :
De game is pure marketing:
Politie thema? Het is meer een la noire stijl als tussenkomst en als primaire gameplay van a tot b gaan in stealth
10 episodes waarvan bijna niks maar ook niks van actie. Allemaal verzorgde dialogen maar ze trekken op niks.
Politie badge is je super wapen
Stealth reuneert de experience
Geen battlefield maar eerder een battlezone… En nee zelfs ook geen heists. Als er een game is die heists weet te creëren is het payday 2 of de GTA online heists
Dit is gewoon battlezone a la cod met battlefield momenten. In battlefield 4 draaide alles om de momenten, de grote maps, de ongekende vrijheid, de zovele wapens en keuze. Hier zijn de maps gewoon goed afgewerkt maar dan veel te klein. Is de game gemarketeerd met wagens of hostage situatie’s, fast phased.
De graphics zijn een ware downgrade ten opzichte van 4. En de zovele zogezegde Heist modussen zijn gewoon skins. Wtf wat geld stelen en vervolgens zo xp en geld verdienen … En op wat voor een manier? Misschien 2 breaches en een centraal punt van kluizen…. Dit kun je echt geen heists noemen. Meer iets van capture the money…
IN HET KORT
TE VEEL DIALOOG
GEWOONWEG TE VEEL STEALTH
BIJNA GEEN ACTIE
MP:
DOWNGRADE TOV BF4
TE KLEINE MAPPEN
MINDER DESTRUCTIE
ALLE NIEUWE MODUSSEN ZIJN SKINS EN MARKETING…
Conclusie : BF H is een pure money grabber voor het budget van bf5 of bf bc3
Echt waar jong. Als je nu bf4 insteekt zit je in een 4-6 uur durende cliffhanger met actie everywhere
Terwijl in bf h je gewoon doodweg verplaatst naar de main objectives die af en toe een beetje actie toe laten..
Slechtste battlefield ooit, jammer… Maar het is nu eenmaal zo
R*forever
alle minpunten hier had bf4 ook. bewijst wederom dat dit gewoon dlc is.
i’ll stick to bf4. al is die niet veel beter, zal denk gewoon teruggaan naar bc2
@taart0001: yes, cool. Voeg me maar toe, want vooral Heist en Hotwire zijn echt modes die je met een team moet spelen.
Vrienden van me hangen nog teveel bij CoD AW en Destiny.
@94.210.183..xxx:
Jeetje , zuurpruim
@78.22.166..xxx:
Niemand is geïnteresseerd in jou mening 🙂
Helaas wel eens met de minpunten, al boeit mij de AI niet zoveel. Grafisch lijkt het weer een tikkie terug vanuit BF4 maar niet echt alsof het een generatie teruggaat oid. En de Team Deathmatch en Conquest lijkt net CoD, vreselijke spawn points, ik blijf dan voorlopig ook lekker Heists en Blood Money doen! Ook zeer leuk dat deze game wat meer infanterie gefocused is, ik ergerde me er aan in BF4 dat ik constant door dingen gedood werd die ik gewoon niet eens kon zien, laat staan tegen verdedigen.
@78.22.166..xxx: Vond je de SP van BF 4 echt goed? Ik totaal niet namelijk, maar ieder zo zijn mening natuurlijk! -:) Jammer dat je de MP niet leuk vindt, maar ook dat is je eigen mening. Je kan BF: Hardline alleen beter niet teveel vergelijken met BF 4. BF: Hardline is echt een andere game, wat je niet kan liggen natuurlijk!
@94.210.183..xxx: Heb je BF: Hardline ook zelf gespeeld? Hij is echt tof hoor! Kan mij wel voorstellen dat de grotere maps uit BF: 4 je beter liggen en dat je die game daarom liever speelt.
@78.22.166..xxx:
Een review is dan ook een persoonlijke mening.
Heb je de game überhaupt wel gespeeld?
Was eerst ook niet positief gestemd over de game,
Maar ben blij verrast
@80.56.109.xxx: Ga ik doen, maar ik moet wel bekennen dat ik zelf ook nog aardig wat CoD: AW speel! -;)
@86.86.57..xxx: Mee eens! Al is BF: Hardline zeker niet perfect. @derage88: Kunnen we misschien een keer samen spelen. Heist en Blood Money vind ik ook leuke modi!
@92.69.212.xxx: Bij TDM kan je niet kiezen waar je spawned..
Ohjaa misschien moet je de minpunt over het slechte spawnen straks weghalen want Visceral Games is ervan op de hoogte en is bezig met een patch! Had ik gehoord in een video van LvlCapGaming.
Het minpunt moet het zijn niet de haha kan het niet meer bewerken helaas
Deze review heeft me geholpen en paar vrienden hun mening… wacht wel op bloodBorne! !
OT: weet iemand waar je driveclub season pass kan aandchaffen? En geen ps store ..
niet doen kijk angry joe review een 5 verdient het niet eens!!!
@taart0001: ja, ik ook nog wel maar veel minder dan in het begin. Heb die nieuwe Dlc, waarbij die zombies wel nog leuk is. De multi-player vind ik niet zo uitdagend meer. Deze Hardline daarentegen wel
Ik ben meer eens met angry joe review , hij gaf een 5/10.
Dit is gewoon een cod cloon , heeft niks met battlefield te maken
Een cod speler zal een 8 geven.
Een battlefield fan zal dit gedrocht een 5 gegeven.
Typisch ea om nog altijd de cod spelers weg te kapen bij activision.
En de echte fans een mes in de rug te duwen.
@78.22.166..xxx: Dit is echt niet waar wat je allemaal tikt. Heb je hem zelf wel gespeeld? Ik geloof er namelijk niks van aangezien je altijd zo hard traint enzo :-S. Dit spel is juist 1 grote cliffhanger! Ik heb nog geen 1 potje gehad, met verschillende modi, waar het saai was. Ik heb zulke brute acties gezien dat ik nu al kan zeggen dat ik hier meer van geniet dan BF4 ooit! Ok, het red het nog steeds niet met BfBc2, maar dit genre is ook heel anders, dat van BF4 ook, maar iedereen vergelijkt het, dus ik dan ook. Ook qua joinen e.d. in de MP nog geen 1 keer gedoe gehad. Ik geloof dus niet dat je het al gespeeld hebt.
Bij td ken je wel kiezen waar je spawn door als gadget satelliet Phone ofzo te kiezen jij en mede spelers in je sqaud zo ken je wel spawn op een plek
Wat slechte spawnpoints? Huh!? Je kiest toch zelf waar je terecht wik komen…? Ikke niet snap, enige wat ik weet is dat ik me heerlijk vermaak met m’n shottie en desert eagle 🙂
Mooie game maar ik skip deze, hoop dat Battlefront goed word.
@Dragonborn: Kan me haast niet voorstellen dat het er iets minder mooi uitziet dan B4.
@chronic010:
Nee ik heb hem niet gespeeld. Maar wel effe grondig bekeken inclusief de story walktrough. Hoe je het draait of keert dit is gewoon bf4. Ik zeg toch niet dat de game slecht is. De story ja… Dit is gewoon geen battlefield. De bf4 story blijf ik gewoon goed vinden. Story… Euh campeign bedoel ik… Over de Mp. G
Het is zeker een goede game. Maar alle modussen en nieuwigheden zijn gewoon skins. De maps zijn immens klein wat het meer cod dan bf maakt. Met 380 uur op bf4 weet ik maar al te goed wat bf4 is. Ik heb geen enkele andere game aangeraakt … Het was bijna altijd bf4 die weer mocht draaien .. Ik en mijn maat zijn het eens dat dit nog altijd de beste game is op het moment op vlak van shooters. Vroeger was dat mw2 bij ons. Sinds black ops 2 zijn we meer bf gaan spelen. En we vinden het gewoon stukken beter. Deze hardline lijkt gewoon een extension pack van 20 euro waard voor bf4… + een lame campeign. September was de laatste maand dat ik nog voor platium ging. November testte ik nog veel games. Maar speelde ik amper. Daarna ps4 verkocht. In januari een nieuwe ps4 gekocht. Alle games getest … Weer bf4 voor ons. Het lijkt erop dat de ps4 meer REMASTERS en indie’s krijgt dan echte titels. De ps3 daarentegen had een magere line up maar tenminste allemaal titels voor ps3. Ps4 heeft eigenlijk ook een magere line up als je alles zo bekijkt. Dus hopelijk begint in 2016 de ps4 waardige titels en in 2018 de mind blowing tech…
Anyways bfh heeft minder wapens, speelt vlot, heeft te dichte spawns… Politie thema is marketing. Te weinig variatie en middelen … Cod spelers zullen misschien zo bf leren appreciëren . Maar moest je op bf4 gewoon obliration spelen of team death match/Squad death match heb je ook die ervaring… En zelfs grafisch veel beter
@78.22.166..xxx:
Is wel lekker makkelijk om het als alleen een money grabber en BF4 met nieuwe skins te bestempelen. Wat denk je wat er ieder jaar met CoD gebeurd? Of elke andere game waar meerdere delen van zijn. Je zal altijd dingen terug vinden van het vorige deel. Nu hebben ze juist een andere weg gekozen en nieuwe gamemodes toegevoegd. Lijkt me iets meer dan een skin van BF4
De maps zijn inderdaad wel kleiner en er zit meer actie in hier moet je van houden uiteraard. Maar nu CoD een schijtgame is geworden hebben ze juist een gat in markt met deze game en vind ik BFH de perfecte combi tussen CoD en BF.
Singleplayer heeft me eigenlijk nooit echt geboeid ik koop dit soort spellen hier namelijk niet voor en speel ze ook niet dus hier heb ik geen oordeel over.
@Animale: BF: Hardline voelt bevat spelopvatting die je inderdaad moet liggen. Wat betreft de gevechten in de keine ruimtes gaat het meer naar Call of Duty. (wat ik persoonlijk overigens nog graag mag spelen) Toch bevat het nog steeds die Battlefield vibe en het nieuwe thema van cops versus robbers werkt zeer verfrissend. Ik ben het grotendeels met je eens dus, al raad ik je toch aan om de campaign minimaal 1 keer door te spelen! -:)
@78.22.166..xxx: Ik respecteer je mening volledig, laat dat duidelijk zijn. Maar om de nieuwe modi en het thema als ‘skins’ te bestempelen vind ik persoonlijk te kort door de bocht. Dan zou BF: 4 dus ook een skin zijn van BF: 3 toch ? En het verhaal in BF: 4 is zo onsamenhangend en onpersoonlijk als het maar zijn kan. Leuk dat knallen op vijanden, maar waarom doen we dat daar eigenlijk?
Dat het hele politiethema je niet trekt, dat kan natuurlijk, dat is puur een kwestie van smaak! Ik raad je echter toch aan om de game een keer te spelen, hij komt namelijk verrassend uit de hoek zetten. Daar heb je meer aan dan wanneer je alleen maar video’s kijkt op Youtube. Als je de game dan nog steeds niks vindt, dan heb je het in ieder geval geprobeerd! -:)
@taart0001:
Eerlijk is eerlijk dat is het ook. Maar bf3 op PS3 vs pc was een immens verschil. Bf4 op ps4 voelde als een battlefield aan zoals op de pc. Echt een immense verfrissing. De textures, draw distances, resolutie , player count, visuals enz. Maar moest ik een pc gamer zijn zou ik het ook niet gekocht hebben. Bf3 en bf4 op pc is weliswaar bijna hetzelfde dus daar heb je wel een punt. Daarom dat ik wacht op bf5 of bc3 op ps4…. Deze lijkt teveel op de bf4 versie … Ik moet toegeven als ik in perspectief van cod zou kijken is het echt top. Maar voor mij is bf: GROTE MAPPEN, VEEL WAPENS, CHAOS EXPLOSIES, WTF EN WOW MOMENTEN, een cliffhanger van actie. Immens slagveld…. Je mag 100 keer golmud railway spelen (als example) het blijft constant een een andere ervaring dit dankzij de grootte, player count, aantal wapens, tal van destructie en voertuigen. Als je alles combineert zit je echt in een cliffhanger ….
@78.22.166..xxx: Wat een gelul, het is geen BF4 met andere skins, en als je het gespeeld had zou je dat begrijpen. Nu bazel je zoals gewoonlijk, alleen nu heb je het niet eens gespeeld!
@taart0001: heb hem bij een maat gespeeld, het is geen super slechte game, maar het blijft wel gewoon dlc. mechanics zijn hetzelfde als bf4. de insteek is hetzelfde. vind dit het gewoon niet waard. wanneer komt bad company 3 nou 🙁
@77.249.113..xxx: hoezo zuurpruim? bf3 is shit, bf4 is shit. waarom zou hardline wel ineens de goede kant opgaan?
heb een deja vu als ik deze woorden neerklad, had namelijk hetzelfde gevoel bij cod. na mw1 is alles bergafwaarts gegaan, waarom zou het nog goed komen? zowel bf als cod draaien alleen om centjes. niet om kwaliteit of hoe de community erover denkt. die tijden zijn allang voorbij man.
@chronic010: het isgewoon bf4 maar dan met andere modi’s. het isecht geen nieuwe game met nieuwe mechanics nieuwe graphics etc. het is gewoon letterlijk hetzelfde alleen met cops/robbers en nog wat andere onzin.
@94.210.161..xxx: Ja natuurlijk…COD4 is ook nog hetzelfde als COD:AW, alleen met andere pakjes, meer niet…
@chronic010:
Ik heb hier geen zin in discussies. Misschien zie jij dit zo vanuit jouw perspectief.
Een cod is telkens hetzelfde,klopt. Maar de campeign is altijd van hoog niveau, de multiplayer speelt altijd anders. Aan de andere kant heeft cod eigenlijk gewoon zijn standaard met eigen balances. Cod is altijd COPY paste geweest met wat Hollywood zout…. Maar het blijft altijd een andere game.
WAW:
Legendarische campeign
Introductie van nazi zombies
Zeer goede Mp
COD 4:
Zeer goede campeign
Old school multiplayer
Spec ops
Cod 4: mw2
Legendarische campeign
Spec op missies met mw1
Legendarische Mp: zeer Nice design , goede wapens, goede audio, genoeg modussen enz
Black ops:
Verfrissing van de mw series
Zeer goede campeign
Goede mp zonder trickshotters enz
Weer een nieuwe versie lading legendarische nazi zombies
Mw3:
Slechtere campeign maar toch nog goed
Zeer goede spec ops maar dan weer met mw2 missies
Deftige mp maar het ging hier al achteruit
Zeer goede survival modus
Black ops 2:
Cliffhanger campeign maar shit story
Slechtere nazi zombies
Goede Mp maar meer op e sports design gericht. Gebalanceerde wapens maar shit killstreaks
Cod ghosts:
Een paar missies zijn goed maar niet over the top
Goede ideeën voor de MP maar shit mappen, shit wapens, shit kill streaks, shit balans, shit ammo, shit hit damage: kortom brol
Zeer slechte survival
En gek genoeg nog een aangename modus: instinction
Advanced warefare:
Spectaculaire campeign maar sommige missies zijn slecht. Kevin spacey is hype …
De survival modus: subliem
De mp: weer goede mappen, weer fast phaced, goede modussen, shit elite brol en costum brol..
…
Wat ik wil aantonen: cod is altijd bijna hetzelfde maar het concept en thema is altijd anders zodat het top blijft. Sommige delen suckten maar waren wel nog het waard een nieuwe game te worden genoemd …
…
En dan nu bf. Ik ga ze niet allemaal opnoemen. Maar ik zal gewoon effe iets duidelijk maken.
Battlefield verschilt nooit veel van elkaar op wapens enz.
Ze hebben altijd een fast en cliffhanger campeign
Maar hun echte parel is de mp…
BF3:
Goede campeign
Zeer grote mappen
Nieuwe engine
Zeer veel wapens
Bf4:
Goede campeign. Korter…
Zeer grote mappen
Getweakte engine: en gewoon een cijfertje omhoog geduwd…
Zeer veel wapens, zeer veel costumization, goede destructie, zeer veel voertuigen en variatie. Zeer veel waar voor premium.
BF HARDLINE:
Trage campeign, zeer veel story. Weing cliffhangers, te ripitief met battlefield audio en wat wapens
– DE MP: speelt als battlefield maar smoother, weing wapens, weing voertuigen, weinig destructie, een paar level evolution momenten..
Kleinere mappen, skins van de ui, de facties…
De modussen zijn gewoon redesigns. En moest je eens weten hoeveel modussen bf4 had konden ze dit evengoed zo erin patchen. Met premium zijn er heel wat bijgekomen. Zelfs in de updates zijn er bij gekomen.
Bf H speelt gewoon als een team death match uit bf4. Met wat extra pick ups en meer map design voor close combat…
Kortom niks nieuws en gewoon een pure RIP off.. Anyways misschien zie jij dit anders. In game shops en fora heb ik al heel wat gezeikt maar ik ken wel iets van de game industrie. Vraag dat maar eens aan vinie Walker, een van onze trouwe psx sense leden…
@R*forever: Veel te lang verhaal weer.