Sinds vorige week is Battlefield: Hardline verkrijgbaar en onze Tarek was erg positief over de shooter van Electronic Arts en Visceral Games. De ontwikkelaar heeft de game meerdere keren getest door beta´s te houden en interne playtests, maar zodra de game echt in de handen van de consumenten is komt er nog meer feedback. De multiplayer designer van Battlefield: Hardline, Thaddeus Sasser, heeft via het officiële forum laten weten dat ze de feedback hebben ontvangen en er wat mee gaan doen.

Zo zal de aankomende patch meer balans moeten brengen bij de wapens. De K10 krijgt bijvoorbeeld een flinke nerf terwijl ook andere games wat zwakker of sterker worden. Bekijk hieronder wat je kunt verwachten van de aankomende patch. Toch positief dat een ontwikkelaar zo naar de feedback luistert, want balans is immers immens belangrijk in een shooter.

  • K10: reduce bullet damage to 33
  • Saiga and PTR: reduce recoil to bring more in line with Cop faction DMRs
  • HCAR and HK51: reduce recoil to bring more in line with SCAR-H and SA-58
  • .410 Jury: increase damage per pellet to become more effective
  • FMG-9 and M/45: increase damage per round to 25 and push out falloff start range to make these weapons more effective
  • Battlerifle min damage increased to 25 across the board
  • AKM min damage reduced to 24