Weinig dingen werken zo nefast voor het inlevingsvermogen van een gamer als een slecht geplaatst (en vaak irritant lang) laadscherm. Het is een nagel aan de doodskist van menig spel met een open wereld. Je bent rustig de omgeving aan het verkennen, gaat helemaal op in de ervaring en dan plots “poef”: een laadscherm. Uit het niets word je abrupt herinnert aan het feit dat je een game aan het spelen bent.
The Witcher 3: Wild Hunt zal dit soort irritaties proberen te beperken. De ontwikkelaars willen immers dat je helemaal opgaat in de game en gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je zo weinig mogelijk gestoord wordt tijdens je speelsessie. Als je door de open wereld trekt, zal je bijvoorbeeld geen laadtijden tegenkomt. Wie de game opstart, fast travelt of probeert te respawnen, zal wel (kort) tegen een laadscherm aankijken.
“One of the goals we had was to keep the experience as fluid as possible. When you play, you don’t want to have the loading screen because it takes you out of the game a bit. We wanted to make sure that it was as smooth as possible, one big experience. For us, that was really important. I think we achieved that because, as you said, just going in and out of a building, there’s no loading time. Nothing. It just creates this really nice experience.”
Het zal nog wel even duren vooraleer we games kunnen spelen die volledig vrij zijn van laadtijden, maar tot die tijd aanbreekt, is de hierboven beschreven ingesteldheid alvast een fikse stap in de juiste richting. The Witcher 3: The Wild Hunt ziet er overigens nog steeds geweldig uit en de hype lijkt voorlopig alleen maar verder aan te zwengelen. Op 19 mei weten we of de game de hooggespannen verwachtingen waarmaakt.
Topgame !
En toch hoop ik dat de graphics van bovenstaande screenshot word gehaald, ook al ie het op pc.
Liever soepele gameplay dan eye candy
Ik zal hem zeer waarschijnlijk wel kopen, maar wacht toch eerst even wat reviews af. (en ben toch nog bezig met Bloodborne en Darksouls 2: SOTFS) 😀
@82.74.151..xxx: verwacht dat maar niet xd
Bloodborne laadtijden zijn echt goed verbeterd elke als ik informatie wil lezen op de laadtijden voor je het weet speel je al weer…. en maakt niet uit laadtijden of niet in de witcher ik wil het gewoon spelen bij dragon age stoorde het mij ook niet… kan je even naar wc of iets halen om te eten of drinken
@20style [20]: weet jij wat ergebeurd als je midden in het level afsluit?
Als je veel op de PSP gespeeld hebt ben je al vrij snel tevreden met de korte laadschermpjes op consoles 😛
Kan me zo veel spellen herinneren waarbij minstens een kwart van je game tijd laad schermen was…
Laadtijd van ac unity was een drama
Zolang het geen 30 sec of meer is vindt ik het dikke prima
@82.74.151..xxx: bij bloodborne als ik gwn afsluit en ik start het weer op dan ben ik terug waar ik waar ik eindigde en niets verloren dus echt zalig
ik heb gezien hoe fast travel werkt, het leek niet echt op een laadscherm ofzo
Gewoon 2 seconden visuele representatie die foutloos overloopt in gameplay
Echt fucking soepel en vloeiend
En laadschermen voor een respawn of het opstarten van het spel is zeker perfect acceptabel
als je hier over laadtijden gaat klagen dan ben je echt fucking onredelijk